رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت : از تمام کاندیدا‌ها توقع داریم با توجه به اینکه هم اکنون زمان تبلیغات است، حقوق عامه را رعایت کنند و اموال عمومی و خصوصی را مراعات و آسیبی به آن وارد نکنند.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت : در سطح شهر می‌بینیم که کاندیداها، متأسفانه مراعات اموال خصوصی افراد را نمی‌کنند و پوستر‌هایی بر روی اموال خصوصی مردم همچون منزل، مغازه، بانک‌ها، ادارات و تابلو‌ها قرار می‌دهند که این‌ها در قانون ممنوع و بعضاً نیز جرم محسوب می‌شود.

او گفت : رعایت اموال عمومی و خصوصی را از تمام کاندیداها، ستاد‌ها و هواداران آن‌ها توقع داریم و به طور حتم کاندیدا‌ها باید در مدار قانون برای مردم مزاحمت ایجاد نکرده و در چند روز باقی مانده برای انتخابات کاندید‌ها فضای انتخابات را ملتهب نکنند.

حجت‌الاسلام مفید گفت: کاندید‌ها اجازه بدهند رقابت در یک فضای آرام شکل بگیرد تا شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم در خور نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم باشیم.

او با اشاره به اینکه تعدادی از کاندید‌های مجلس یازدهم انصراف داده‌اند، افزود: شورای نگهبان به رصد خود همچنان ادامه می‌دهد و در صورتی که سندی دال بر رد و یا تأیید صلاحیت کاندید‌های انتخابات مجلس یازدهم باشد، معرفی خواهد کرد.

او گفت: تمام کاندیدا‌ها متوجه این مورد هستند که خرید و فروش رأی جرم محسوب می‌شود و اگر مستند هم شود سبب ابطال رأی آن فرد می‌شود و مشخص می‌شود که این کاندید صلاحیت نمایندگی مردم را ندارد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: اگر طرفداران یک کاندید نیز چنین پیشنهادی را به مردم بدهند که در صورت رأی دادن قابل بررسی و پیگیری می‌شود، این عمل جرم است و اگر ثابت شود با آن شخص برخورد خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.