مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: تا سال ۹۹، ۶۰ واگن دیگر به خط یک قطار شهری این شهر اضافه می‌شود.

بار گرانی بنزین بر شانه مترو/ تجهیز خط یک به ۶۰ واگن دیگربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمل‌ونقل عمومی برای شهری چون مشهد به‌عنوان دومین کلانشهر مذهبی که ۸ میلیون نفر جمعیت دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
علاوه برآن وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و سایر جاذبه‌های توریستی  موجب شده سالانه افزون بر 20 میلیون زائر و مسافر از نقاط مختلف ایران و جهان به این شهر سفر کنند.
 
 شهر مشهد در شمال شرقی  خراسان رضوی روزانه شش میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر جابه‌جا می‌شوند که این میزان طی ۱۰ سال آینده به هفت و نیم میلیون نفر در روز خواهد رسید.
 
علاوه بر این ها افزایش نرخ بنزین، باعث شده تا واگن‌های مترو جای سوزن انداختن نداشته باشد و مسافران بسیاری مجبورند برای جای ایستادن هم گاه تا نیم ساعت معطل واگن خلوت شوند.
 
کیانوش کیامرز مدیرعامل قطار شهری مشهد در این باره و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: علاوه برگرانی بنزین امنیت و سرعت قطار شهری هم می تواند  یکی دیگر از دلایل شلوغی آن باشد.
 
او با اشاره به شلوغی این روزهای مترو و کمبود واگن در خط یک  ادامه داد: برای افزایش تعداد واگن ها  دو نامه به وزارت کشور زده ایم.
 
مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: ۱۵۷واگن برای خط سه قطار شهری و  ۶۰ واگن هم برای خط یک در خواست داده ایم.
 
کیامرز افزود: با اضافه شدن ۶۰ واگن به خط یک قطار شهری تا سال بعد، این خط تجهیز خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.