فرماندار شهرستان بیرجند گفت: برای انتخابات مجلس یازدهم در مجموع ۲۳۸ شعبه در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف برای اخذ رأی مردم پیش بینی شده است.

۲۳۸ شعبه  اخذ رآی درحوزه بیرجند، درمیان و خوسفبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ ناصری فرماندار شهرستان بیرجند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  از این تعداد ۱۵۳ شعبه در بیرجند فعال خواهند بود.

او با اشاره به اینکه از این تعداد ۹۶ شعبه شهری و ۵۷ شعبه روستایی است افزود: از ۹۶ شعبه بیرجند ۱۰ شعبه سیار و از شعب روستایی هم ۱۸ تا ثابت و ۳۹ شعبه سیار خواهند بود.

ناصری اظهار کرد: در شهر خوسف نیز ۴۳ شعبه پیش بینی شده که ۶ شعبه شهری  و ۳۷ شعبه روستایی خواهد بود.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: در شهرستان درمیان نیز ۴۲ شعبه شامل ۱۱ شعبه شهری و ۳۲ شعبه روستایی برای اخذ رای فعال خواهند بود.

او ادامه داد: مجموعا از تمام ثبت نامی‌ها ۲۴ نفر تایید صلاحیت شدند که با توجه به انصراف یک کاندیدا و انتقال یک کاندیدای دیگر به حوزه سربیشه نهبندان، در حال حاضر ۲۲ کاندیدا د رحوز بیرجند درمیان و خوسف حضور دارند.

ناصری با اشاره به اینکه بر اساس قاون شهرداری‌ها موظف اند نقاطی را برای تبلیغات مساوی و رایگان در اختیار نامزد‌ها قرار دهند، گفت: در بیرجند ۲۴ نقطه و در خوسف ۱۰ نقطه باری تبلیغات رایگان در نظر گرفته شده است.

فرماندار بیرجند عنوان کرد: بر اساس پیش بینی ما در فرایند روز انتخابات و روز‌های بعد و قبل از انتخابات بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی کار اجرای انتخابات را در بیرجند انجام خواهند داد.

او تصریح کرد: تا کنون ۱۵ نامزد در سطح شهر بیرجند جمعا ۳۳ ستاد رسمی تشکیل داده اند و ۷ نامزد هنوز ستادی تشکیل نداده اند.

ناصری گفت: طبق قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی بر فعالیت‌های انتخاباتی، نامزد‌ها مکلف شده اند یک‌ی از شماره حساب‌های خود را در بانک‌های مجاز به همراه نماینده مالی به فرمانداری‌ها معرفی کنند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: هدف از این قانون کنترل هزینه‌های تبلیغاتی است و نامزد‌ها موظف اند تمام هزینه‌های تبلیغاتی خود را از مجرای این حساب پرداخت کنند.

او اظهار کرد: تا کنون ۷ نفر از نامزد‌ها شماره حساب خود را به فرمانداری اعلام کرده اند و به مابقی نامزد‌ها تذکرات لازم جهت ارائه شماره حساب داده شده است.

ناصری گفت: دربحث تبلیغات غیرمجاز ۱۲ مورد تذکر به ستاد‌ها در موضوعاتی اعم از دایر کردن ستاد بدون اجازه فرمانداری و تبلیغات خارج از اندازه مصوب داده شده که تعدای اصلاح شده و در صورت عدم اصلاح توسط نیروی انتظامی و شهرداری جمع آوری خواهند شد.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه متولدین ۲ اسفندماه ۱۳۸۰ به بعد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، عنوان کرد: افراد می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و اصل کارت ملی یا شماره ملی به شعب اخذ رای مراجعه کنند و پس از احراز هویت رای خود را به صندوق بیاندازند.

او اظهار کرد: علاوه بر ثبت رای به صورت دستی تمام فرایند‌های ثبت رای در سامانه جامع انتخابات به صورت الکترونیک نیز ثبت خواهند شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار