کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۴۴ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۱۴۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۵۳، خیابان‌های استانداری و پروین روی عدد ۱۳۷، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۵۵، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۴۱ و خیابان رودکی روی عدد ۱۳۹ گزارش می‌شود.

هم اکنون و در ساعات اولیه روز دوشنبه نیز کیفیت هوای این کلانشهر با میانگین ساعتی ۱۴۴ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است این در حالی است که روز گذشته اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد که شاخص کیفی هوا با توجه به ناپایداری‌های جوی امروز در وضعیت مطلوب (سالم) قرار می‌گیرد؛ از این رو در جلسه ستاد هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا نیز تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس در روز دوشنبه گرفته نشد.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان روز گذشته اعلام کرد که دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها، ورود ریزگرد‌های جنوب سمنان و اضافه شدن آن بر آلودگی کلانشهر اصفهان است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

همچنین امروز کیفیت هوا در دیگر شهر‌های استان از جمله مبارکه و نجف آباد با میانگین ۱۱۹ و شاهین شهر با میانگین ۱۴۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و کاشان با میانگین ۸۴ در وضعیت قابل قبول "سالم" گزارش می‌شود.

ایستگاه پایش هوای سجزی امروز قطع است.

سیستم ایستگاه‌های پایش هوای شهر‌های خمینی شهر، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در شش ماه گذشته قطع است و از داده‌های آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.