نخستین کارگاه ارزیابی تاثیرات اجتماعی فرهنگی پروژ‌ه ها (طرح اتاف) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علیرضا رحیمی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج، در حاشیه برگزاری نخستین کارگاه اتاف در البرز، گفت: برای نخستین بار در این استان کارگاه ارزیابی تاثیرات اجتماعی فرهنگی پروژه‌ها توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و با همکاری اداره آموزش شهرداری کرج برای مدیران میانی شهرداری کرج برگزار شد.

رحیمی افزود: مطابق با بند ۲ ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه، تهیه و تدوین پیوست‌های اجتماعی (ارزیابی تاثیرات اجتماعی) برای کلیه برنامه‌های کلان توسعه ای، ملی و بومی با توجه به آثار محیطی آن‌ها الزامی است. علاوه بر این الزام قانونی، گاهی اجرای یک سیاست، برنامه یا طرح بدون ارزیابی پیش از اقدام، هزینه‌های سنگین و شاید غیرقابل جبران برجای می‌گذارد که کاهش این هزینه‌ها با ارزیابی پیشین قابل انجام است.

او گفت: علاوه بر کاهش هزینه ها، برقراری عدالت اجتماعی و موفقیت در اجرای سیاست‌های اعمالی از دیگر مزایای اجرای طرح اتاف به شمار می‌رود.

معاون شهردار کرج افزود: ارزیابی تاثیرات در ایران بیش از یک دهه قدمت دارد، اما محدود به دو تا سه کلانشهر بوده است. در همین راستا، یکی از مهم‌ترین ذینفعان پروژه‌های اتاف، مجموعه مدیریت شهری، خصوصا شهرداری است.

او گفت: به طور کلی کارگاه‌های ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی با هدف انتقال دانش و مهارت‌های نظری و عملی مرتبط با طراحی و اجرای این مطالعات در شهر توسط محققان این حوزه برگزار می‌شود و همچنین تربیت پژوهشگر بومی استان در حوزه اتاف، کمک به مجموعه مدیریت شهری و نظارت بر پروژه‌های شهری را در برخواهد داشت.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج افزود: لازم به ذکر است کارگاه‌ها در دو سطح مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان شهرداری کرج برگزار می شود در مرحله اول این کارگاه، طی دو دوره دو روزه و طی تاریخ‌های ۲۷ و ۲۹ بهمن و در دومین دوره، در روز‌های ۱۲ و ۱۴ اسفند برای سطوح مدیران میانی و کارشناسان ذیربط حوزه مدیریت شهری شهر کرج برگزار می‌شود.

او در ادامه گفت: همچنین در نظر داریم در فاز دوم، دوره‌های ویژه برای پژوهشگران استان البرز جهت استفاده از ظرفیت استانی و تربیت پژوهشگران بومی در سال ۹۹ برگزار کنیم.

رحیمی در پایان افزود: امید است با پیگیری موضوعات مطرح شده و همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط، با سرعت بیشتری،گام‌های موثری در جهت پیشبرد اهداف و رضایت شهروندان محترم برداشته شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.