باهمکاری اداره کل بهزیستی البرز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، دوره آموزشی مناسب سازی و دسترسی پذیری فضای شهری ویژه کارشناسان مجموعه مدیریت شهری برگزار شد.

علیرضا رحیمی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به این که دسترسی پذیری فضای شهری افراد کم توان و معلولان اعم از معلولیت جسمی یا ذهنی، امر بسیار مهمی است که توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد، گفت: با توجه به روند افزایشی معلولیت در کشور، قانونی به مظور حمایت از حقوق این قشر از جامعه تدوین شده که دستگاه‌های اجرایی را مکلف به خدمت رسانی به معلولان کرده تا جایی که ارائه خدماتی نظیر آموزش و امکانات ورزشی رایگان نیز در آن ذکر شده است.

رحیمی در ادامه به نقش شهرداری کرج اشاره کرد و افزود: به منظور حمایت از قشر ناتوان شهر کمیته مناسب سازی معابر و روان سازی تردد در مجموعه مدیریت شهری متشکل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، بهزیستی و کلیه دستگاه‌های متولی امر به صورت ماهانه تشکیل شده و بررسی، یگیری و رفع مشکلات و معایب موجود شهری از جمله اهداف آن است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج گفت: از ابعاد بسیار مهم دیگر در موضوع معلولیت، اهمیت به افراد روشن دل و ناشنوایان و چگونگی بهره مندی آنان از فضا‌های شهری است که می‌بایست اقدامات تخصصی جهت رفع موانع موجود صورت پذیرد.

او در پایان افزود: امیدوارم با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی شهر، فضای کالبدی و محیط زندگی اقشار معلول و کم توان بهبود یابد.

انتهای پیام/د.خ

جامعه معلولان البرز

برچسب ها: معلولان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.