مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: افرادی که در خواست تعویض و یا المثنی شناسنامه دارند بدون نوبت و خارج از مهلت، می‌توانند المثنی شناسنامه، دریافت کنند.

در خواست تعویض و یا المثنی شناسنامه خارج از مهلت انجام می‌شودسید حسین نیری مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در آستانه انتخابات پیش رو افرادی که در خواست تعویض و یا المثنی شناسنامه دارند تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن می‌توانند بدون نوبت و خارج از مهلت، المثنی شناسنامه، دریافت کنند.

او در خصوص پرشدن برخی شناسنامه‌ها، در صفحه رای تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال شناسنامه پاسبورتی دارند که مشکلی در زمینه کمبود جا، برای مهر نیست.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: صفحه مهر انتخابات در برخی از شناسنامه‌ها، پرشده است که ستاد انتخابات کشور تا قبل از روز انتخابات در بخشنامه‌ای، تمهیدات لازم را یاد آور می‌شوند.

نیری افزود: شرایط سنی رای اولی‌ها به این صورت می‌باشد که باید ۱۸ سال تمام، و متولدین دوم اسفند ۸۰ به ماقبل باشند.

او تصریح کرد: افرادی که شناسنامه عکس دار ندارند، تا ظهر روز پنج شنبه ساعت ۱۸ مهلت دارند تا با حضور در دفاتر ثبت احوال، در خواست خود را ثبت کنند.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت:در روز رای گیری اصل شناسنامه ملاک خواهد بود، زیرا سریال شناسنامه باید در سامانه انتخابات ثبت شود و شناسنامه مهر شود.

نیری افزود: ضمنا کارت ملی و یا پاسبورت نمی‌تواند جایگزین شناسنامه عکس دار، در زمان رای گیری مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.