نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : هیچ مکتبی به اندازه اسلام از مقام زن تجلیل و تکریم نکرده است.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آیت الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : روش تربیت حضرت فاطمه (س) همچون پدر و همسر بزرگواشان تربیت عموم مردم بوده و لذا باید میلاد مبارک حضرت را به عموم انسان‌ها تبریک گفت.

او گفت : اینکه پیامبر اسلام (ص) اینقدر و به شکل ویژه از حضرت صدیقه طاهره (س) تجلیل می‌فرمایند، به دلیل رابطه پدر و دختری نیست، بلکه از حیث مقام والای عرفانی، اخلاقی و معنوی حضرت می‌باشد.

آیت الله علما با استناد به فرمایش امام صادق (ع) گفت: حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند یکی از اوصاف حضرت فاطمه زهرا (س) «مبارکه» می‌باشد، یعنی اساس برکت است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با شاره به اهمیت و ارزش زن در اسلام گفت: اسلام موقعیت، ارزش و عظمت ویژه‌ای برای زنان قائل است و در هیچ مکتبی به این شکل و صورت پرداخته نشده است.

او گفت: قرآن پیامبر را به عنوان الگو معرفی می‌کند و ما هم با توجه با تاکیدات پیامبر پیرامون حضرت فاطمه (س) حضرت صدیقه را به عنوان الگوی خود انتخاب می‌کنیم.

او عظمت تربیت حضرت فاطمه (س) منحصر به فرد دانست و افزود: در خانه حضرت زهرا (س) شخصیت‌هایی همچون امام حسن و امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) تربیت شدند که برای همیشه تاریخ امامان معصوم بهترین الگوی عملی برای عموم مردم هستند.

آیت الله علما گفت: دشمنان اسلام نمی‌خواهند حقیقت اسلام و قدرت واقعی اسلام هویدا شود، زیرا اسلام اشخاصی همچون حاج قاسم‌ها را تربیت می‌کند که توانست سوریه را نگه دارد، عراق را انسجام بخشد و به مردم یمن روحیه جهادی تزریق کند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.