رئیس ستاد انتخابات هرمزگان:

واجدان شرایط رای دادن در هرمزگان بیش از ۱ میلیون نفر / تعداد رای اولی ها بیش از ۷۲ هزار نفر

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۶۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

واجدان شرایط رای دادن در هرمزگان بیش از ۱ میلیون و ۱۷۴ هزار نفر / تعداد رای اولی ها بیش از  ۷۲ هزار نفربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، سعید ناجی ، رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت:  یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۶۴ نفر در  استان واجد شرایط رای دادن  هستند.

سعید ناجی افزود: تعداد آقایان واجد شرایط رای دادن ۵۹۴ هزار و ۱۷۲ نفر و خانم‌ها ۵۷۹ هزار و ۹۹۲ نفر است که از این شمار ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر نیز رای اولی هستند.

او گفت: در استان هزار و ۳۱۸ صندوق و شعبه رای درنظر گرفته شده که ۷۸۵ شعبه ثابت و ۵۳۳ شعبه سیار در نقاط مختلف شهری و روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان افزود: انتخابات در هزار و ۷۱۵ نقطه روستایی و در همه شهر‌ها و همه ۱۳ شهرستان برگزار می‌شود که ۳ نقطه در مراکز حوزه انتخابیه، ۱۰ شهرستان بعنوان حوزه‌های تابعه و ۳۹ بخش است.

ناجی گفت: برای رای گیری در مناطق سخت گذر و دور دست نیز از بالگرد و ماشین‌های کمک دار استفاده می‌شود.

او افزود: ۹۵ درصد مشکل آنتن دهی مخابرات در استان رفع شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در زمینه تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم، قانون آیین نامه شفافیت مالی تصویب شده است که بر اساس بند ۷ و ۸ این قانون، نامزد‌های انتخاباتی باید شماره حساب و مسئول مالی تعیین، و به فرمانداران اطلاع رسانی کنند.

سعید ناجی افزود: بنر‌های تبلیغاتی نامزد‌ها باید در ابعاد ۷۰ در ۵۰ سانتیمتر باشد و نصب هرگونه بنر بزرگتر از این ابعاد غیرقانونی و تخلف است.
او گفت: در سه حوزه انتخابیه هرمزگان ۴۷ نفر تایید صلاحیت شده اند که ۲۷ نفر در حوزه انتخابی شهر بندرعباس، ۱۱ نفر در حوزه غرب با مرکزیت بندرلنگه و ۹ نفر در حوزه انتخابی شرق با مرکزیت میناب به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد انتخابات افزود:  از این تعداد ۸ نفر خانم هستند.

 مردم می‌توانند گزارش تخلفات انتخاباتی را به شماره ۰۷۶۳۱۲۲ داخلی‌های ۴۱۲، ۴۱۳ و ۴۰۹ اطلاع رسانی کنند.

هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پنج کرسی دارد و یازدهمین انتخابات مجلس  دوم اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار