حجت الاسلام حاجبی گفت: مردم باید در انتخاب خود دقت کنند تا نماینده ای راهی خانه ملت شود که دارای طهارت مالی باشد و دارایی‌های خود را به صورت شفاف اعلام کند.

نماینده ای راهی خانه ملت شود که دارای طهارت مالی باشدحجت الاسلام حاجبی ، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: مردم باید در  انتخابات خود دقت کنند تا نماینده ای راهی خانه ملت شود که دارای طهارت مالی باشد و دارایی‌های خود را به صورت شفاف اعلام کند.

او افزود: هزینه‌های انتخاباتی برخی از نامزد‌ها بسیار بالا است بطوری که برای مردم سوال برانگیز است و انتظار به حق مردم این است که منبع هزینه‌ها برایشان مشخص شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه ، همسفره بودن نماینده‌ها با فقرا و مستمندان را یکی دیگر از ویژگی‌های نماینده اصلح دانست و گفت: سفره‌ی نمایندگان نباید از سفره‌ی مردم رنگین‌تر باشد تا بهتر بتوانند وضعیت معیشتی مردم را درک کنند.

حجت الاسلام حاجبی افزود: شجاعت نماینده با پشتوانه‌ی قانونی، آگاه بودن به حوزه‌ی مسئولیت خود و پاسخگو بودن را از دیگر مشخصات یک نماینده‌ی صالح بیان کرد.

او با اشاره به موضوع هوشیاری مردم در انتخابات گفت: همواره دشمنان با شبهه افکنی در این ایام به دنبال کاهش کمی و کیفی حضور و مشارکت  ملت پای صندوق‌های رای  هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: تبلیغات گسترده دشمنان بوسیله‌ی غول رسانه‌های غربی به دنبال القای این نکته است که رای دادن مردم در سرنوشت خود و کشورشان بی فایده است.

حجت الاسلام حاجبی گفت: مردم باید آگاه باشند چرا که هر زمان که در انتخابات با دقت بیشتری شرکت و نمایندگان با کیفیت انتخاب کرده اند ما دارای یک مجلس شورای اسلامی قدرتمند و کارآمد بوده ایم؛ بنابراین مردم با حضور بالای کمی و کیفی خود در روز انتخابات، ضمن بی اثر کردن شبهه افکنی دشمنان، سرنوشت قانونگذاری کشور را به دست نمایندگان شایسته می سپارند.

او افزود: کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات کشور دو بازوی مهم مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر اجرای صحیح قوانین کشور است که در صورت انتخاب نمایندگان اصلح این نظارت می تواند دقیق‌تر از همیشه انجام شود.

مدرس حوزه و دانشگاه در خصوص شیوه پیگیری و مطالبه‌ی حقوق اجتماعی مردم از نماینده‌ها گفت: نماینده‌ها مسئول هستند و همانطور که از عنوان مسئول مشخص است باید در برابر سوالات مردم پاسخگو باشند.

حجت الاسلام حاجبی افزود: نامزد‌های انتخاباتی باید این قول را به مردم بدهند که در صورت را‌ی آوردن، در دوران نمایندگی با حضور در محافل مردمی مانند مساجد و دانشگاه‌ها و رسانه ها همواره پاسخگوی پرسشگری نهاد‌های مردمی باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.