از استعفاء تا ائتلاف نامزد‌های انتخاباتی در استان مرکزی

با داغ شدن فضای انتخاباتی در استان مرکزی برخی نمایندگان استعفا و برخی ائتلاف کردند.

از استعفاء تا ائتلاف نامزد‌های انتخاباتی در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، کاهش تعداد داوطلبان مجلس در استان مرکزی به ۱۹۷ نفر نشان دهنده تغییرات در صحنه انتخاباتی است به خصوص اینکه برخی از استعفا دهندگان افراد شاخصی هستند.

با شروع ثبت نام نمایندگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم  ۳۸۷ داوطلب در استان مرکزی ثبت نام کردند، اما درهمان مراحل اولیه تعدادی انصراف دادند که در مجموع ۳۷۰ نفر به مرحله بررسی صلاحیت رسیدند و پس از بررسی‌های هیئت اجرایی و هیئت نظارت برانتخابات در نهایت ۲۱۸ برای حضور در انتخابات مجلس تائید شدند که با انصراف‌های متعدد آخرین آمار نامزد‌ها به ۱۹۷ نفر رسید.

در میان استعفاء دهندگان نام "سید مهدی مقدسی " نماینده فعلی اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به چشم می‌خورد که مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد.

سید مهدی مقدسی ابتدای ثبت نام داوطلبان اعلام کرد این دوره نامزد نمی‌شود، اما در آخرین فرصت‌ها ثبت نام کرد؛ او در آخرین ساعات امکان تغییر حوزه انتخابیه درخواست انتقال به حوزه تهران را داد و به دلیل موافقت نکردن هیئت مرکزی نظارت به حوزه اراک برگشت، اما از کاندیداتوری مجلس استعفا داد که گفته می‌شود علت استعفایش جناحی بوده است.

با نزدیک‌تر شدن به انتخابات اصلاح طلبان و اصولگرایان برای حوزه‌های انتخابیه نمایندگان خود را معرفی کرده اند و بازار تبلیغات و حتی حریف طلبیدن برای مناظره داغ است.

برخی از نامزد‌ها هم که برای لیست واحد توافق کرده بودند و به جمع بندی با هم فکران رسیده اند به صورت قطره چکانی و جدا جدا در حال استعفاء به نغع نامزد‌های نهایی لیست مد نظر هستند.

تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بامداد ۲۴ بهمن آغاز شده تا ساعت ۸ صبح اول اسفند، ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

قابل ذکر است به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی انتخابات دوره یازدهم برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.