مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۲۰ هزار کیلومترباند برف روبی در محور‌های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از عملیات برف روبی محور سرعین گفت: به جز محور‌های خلخال به اسالم و خلخال پونل، با تلاش شبانه روزی راهداران کلیه محور‌های استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد کولاک شدید در محور‌های اردبیل سرچم محدوده روستای آراللـوو کرگان، اردبیل سرعین، سه راهی برجلو در محور نیر سراب و مشکین شهـر اهـر هستیم افزود: عملیات برف عملیات برف‌روبی و نمک پاشی سطح جاده از سوی راهداران مستقر در راهدارخانه‌ها انجام شده و رانندگان باید با توجه به شرایط جوی استان به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر وسایل و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به امدادرسانی راهداران به ۹۰۲ خودرو‌های گرفتار شده در برف تصریح کرد: بامداد امروز اکیپ‌های راهداری آمبولانس اورژانس و هلال احمـر حامل مادر باردار را از کولاک شدید نجات دادند.

رحمتی با اشاره به استقرار اکیپ‌های راهداری در گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی بیان کرد: ۱۱۰ اکیپ راهداری با ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات و ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در راهدارخانه ها، گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی استان اردبیل مستقر هستند و با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران عزیز هستند.

او با بیان اینکه راهداران در جاده‌های کوهستانی و روستایی استان جدال سختی کولاک شدید برف دارند تصریح کرد: راه ۸۰۰ روستای در استان اردبیل بازگشائی شده، بیش از ۳۰۰ راه روستایی بخاطر کولاک بازگشایی مجدد شده و عملیات برف روبی و بازگشائی راه ۲۳۱ روستای مسدود همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در مدت یاد شده ۱۴ هزارو ۵۹۴ کیلومتر باند در محور‌های اصلی و فرعی و ۶ هزارو ۲۵۸ کیلومتر برف روبی در محور‌های روستایی انجام شده است.

رحمتی از مردم و مسافران خواست خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ مجهز کرده، از سفر‌های غیرضروری خودداری نموده و قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ ویا شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.