دهیار روستای چاه طالب گفت: بر اثر بارندگی های اخیر  حجم زیادی از روان آب ها  در  دق، نزدیک روستای چاه طالب جمع آوری می شود.

مهار روان آب‌ها توجیه اقتصادی نداردبرجسته دهیار روستای چاه طالب  در زمینه آب ذخیره شده در دق این روستا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: بر اثر بارندگی های اخیر  حجم زیادی از روان آب ها  در  دق، نزدیک روستای چاه طالب با طول ۹۰ کیلومتر و عرض ۳۰ کیلومتر جمع آوری شده است.

او با اشاره به اینکه یک ماه است که این روان آب ها  در این منطقه جمع آوری شده است افزود: نیاز است که مسئولین پای کار بیایند و این حجم آب را جمع آوری شده را  بوسیله پمپ ها منتقل کنند.

برجسته با  اشاره به کمبود آب در این منطقه اظهار کرد: بدلیل کمبود آب هیچ کشاورزی در این منطقه صورت نمی گیرد و شغل اهالی روستا دامداری است.

دهیار روستای چاه طالب گفت: با ذخیره و استفاده کاربردی از این میزان حجم  آب، اشتغال زیادی برای جوانان بوجود می آید و مردم دیگر به شهر کوچ نمی کنند.

برجسته گفت: این آب در بارندگی ها از مناطق بالا دست روستاها سرازیر می شود و به دلیل اینکه سطح زمین در این منطقه هموار می شود این حجم آب در اینجا جمع آوری می شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.