سرکرده مخالفان ونزوئلا به هنگام ورودش به این کشور در فرودگاه کاراکاس با خشم و اعتراض مردم که شعار قاتل، قاتل سرداده بودند مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا و رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور به هنگام بازگشت در فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار کاراکاس با خشم گسترده عده زیادی از مردم روبرو شد که شعار‌های بسیار تندی علیه او سردادند.

گوایدو علی‌رغم ممنوع الخروج بودن خود، چندی پیش سفری را به مقصد چندین کشور خارجی برای جلب حمایت آن‌ها به منظور برکنار کردن نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، آغاز کرد و پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و حضور در سخنرانی سالانه او در واشنگتن، روز گذشته به کاراکاس بازگشت. گوایدو در همان بدو ورود با اعتراض مردمی که در فرودگاه حاضر بودند روبرو گشت. یک زن در حالی که روی او آب می‌پاشید فریاد می‌زد: «داری کشور را می‌فروشی»، عده‌ای دیگر که تعداد آن‌ها به صد‌ها نفر می‌رسد شعار‌هایی نظیر «قاتل ... قاتل»، «گوایدوی فاشیست» و «گمشو» را سرداده بودند.

به هنگام خروج گوایدو از فرودگاه نیز درگیری‌هایی میان اطرافیان او و مخالفانش روی داد و مردم با مشت و لگد و پرتاب کردن اشیاء مختلف به سوی خودروی حامل او، اعتراض خودشان را نسبت به او نشان دادند.

حاصل سفر گوایدو به آمریکا افزایش تحریم‌های این کشور علیه ونزوئلا و دولت مادورو بود.

پس از انتخابات سال گذشته میلادی در ونزوئلا و انتخاب دوباره مادورو برای ریاست جمهوری این کشور، گوایدو با رد نتیجه انتخابات خود را رئیس‌جمهور موقت خواند. بلافاصله آمریکا و چندین کشور دیگر از جمله چند کشور اروپایی حمایت خود را از گوایدو اعلام کردند و از آن زمان تاکنون انواع فشار‌های و تحریم‌ها را برای از پای درآوردن دولت مادورو به کار بسته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار