وزیر امور خارجه روسیه در دیدار از کاراکاس، بار دیگر تاکید کرد مسکو از رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا قاطعانه حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز گذشته در کاراکاس به دیدار نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، رفت و تاکید کرد مسکو قاطعانه از او حمایت می‌کند.

لاوروف روز گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ در کاراکاس به دیدار مادورو و دلسی رودریگز، معاون او، رفت. وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار گفت: «ما بر حمایت خود از رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا تاکید می‌کنیم. همچنین ما از دعوت رئیس‌جمهور (مادورو) برای بازگشایی میز‌های گفت‌وگو در همه بخش‌های کشور استقبال می‌کنیم.»

لاوروف در این سفر با نمایندگان «گفت‌وگوی ملی» ونزوئلا دیدار کرد و تحریم‌های آمریکا را علیه این کشور آمریکای لاتین «غیرقابل پذیرش» و «غیرقانونی» دانست. او گفت آمریکا برنامه‌ای را برای سرنگونی دولت مشروع ونزوئلا به ریاست مادورو ترتیب داده است. 

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود دو متحد (روسیه و ونزوئلا) علی‌رغم محاصره غیرقانونی به همکاری‌های خود در طیف وسیع ادامه می‌دهند. او با انتقاد از خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا که خود را رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرده، گفت «اطمینان داریم برخی از جاه‌طلبان سیاستمدار نباید بر منافع مردم غلبه یابند.»

این دیدار لاوروف از ونزوئلا چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که خوان گوایدو در سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در کنگره این کشور حضور یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار