نشست هماهنگ سازی تدریس اخلاق پزشکی در قطب ۸ کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   نشست یک روزه مدرسان اخلاق پزشکی با حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب ۸ کشوری در ۲۳ بهمن ماه برگزار شد.

در این نشست، کوریکولوم‌های درس اخلاق حرفه‌ای رشته‌های علوم پزشکی، کوریکولوم‌های درس اخلاق پزشکی و شیوه‌های تدریس اخلاق پزشکی بررسی شد.

رئیس مرکز امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم آغاز به کار این نشست گفت: بحث رعایت اخلاق مقوله‌ای است که در تمام شئون زندگی باید ساری و جاری باشد و برای افرادی که به آحاد جامعه خدمت رسانی می‌کنند این امر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

پیام خزائلی اساتید و اعضای هیات علمی را الگوی اخلاقی دانشجویان عنوان کرد و افزود: همه ما (اعضای هیات علمی و اساتید) روش‌ها و راه‌هایی را انتخاب می‌کنیم تا دانشجویان ما را به عنوان الگوی اخلاقی بشناسند.

خزائلی همچنین به راه اندازی دوره‌های پی اچ دی اخلاق پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: در کلان منطقه ۸ کشور و در برنامه آموزشی ۲۰ تا ۲۵ رشته تحصیلی درس اخلاق پزشکی برای دانشجویان ارائه می‌شود.

او یکی از مشکلات را کمبود متخصص اخلاق پزشکی عنوان کرد و گفت: علاوه بر دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی نیز نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی اخلاق پزشکی و به روز کردن علم خود در این زمینه هستند که نیاز است برای آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار