رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: محور مهاباد- بوکان (جاده برهان) که بر اثر کولاک شدید مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک شدید که از روز شنبه باعث مسدود شدن محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) شده بود با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری شهرستان‌های بوکان و مهاباد دیروز عصر بازگشایی شد.

او با بیان اینکه شدت برف و کولاک در این منطقه طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده‌است، افزود: شدت کولاک در این محور به حدی بود که ارتفاع برف در برخی نقاط به بیش از ۶ متر رسید و چند دستگاه خودرو و ماشین‌آلات سنگین راهداری از جمله ۲ دستگاه لودر و گریدر در زیر برف مدفون شد.

خادمی با اشاره به این امر که هم‌اکنون کولاک در گردنه «قره‌بلاغ» در این مسیر دید افقی را کاهش داده و تردد خودرو‌ها را تنها با زنجیرچرخ ممکن کرده است، ادامه داد: رانندگان در صورت امکان از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک شدید راه ۲۰ روستای این شهرستان را نیز مسدود کرده‌است و تلاش‌های عوامل راهداری برای بازگشایی این مسیر‌ها ادامه دارد.

او اضافه کرد: کولاک شدید در گردنه‌های «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت نیز ضمن کاهش دید افقی تردد خودرو‌ها را با مشکل مواجه و سقوط بهمن در گردنه «آفان» به صورت موقت این مسیر را مسدود کرده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
ففط یادش بخیرسربازی نزدیک سردشت