سناتور دموکرات ورمونت در انتخابات مقدماتی درون‌حزبی در ایالت نیوهمپشایر آمریکا با کسب اکثریت آرا پیروز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در نیوهمپشایر که برای تعیین نامزد نهایی این حزب برگزار شده بود، از رقبای خود پیشی گرفت و پیروز شد.

بر اساس نتایج اولیه، سندرز با ۲۶ درصد آرا از پیت بودجج، شهردار سابق شهر ساوتبند ایندیانا که ۲۳ درصد آرا را به دست آورده است، پیشی گرفته است.

ایمی کلوبوچار، دیگر سناتور دموکرات نیز با ۲۰ درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد. این در حالی است که الیزابت وارن و جو بایدن، دیگر سناتور‌های دموکرات به ترتیب با کسب ۹ و ۸ درصد آرا در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

نخستین انتخابات مقدماتی درون‌حزبی دموکرات‌ها دوشنبه هفته گذشته در ایالت آیووا برگزار شد که بودجج با اختلاف اندکی سندرز را شکست داد و جایگاه نخست را از آن خود کرد.

سندرز در انتخابات مقدماتی درون حزبی سال ۲۰۱۶ در ایالت نیوهمپشایر نیز موفق شده بود هیلاری کلینتون، دیگر نامزد دموکرات را شکست دهد.

انتخابات مقدماتی درون حزبی بعدی در ۲۲ فوریه (سوم اسفند) در ایالت نوادا برگزار می‌شود. پس از آن نیز در ایالت کارولینای جنوبی برگزار خواهد شد؛ ایالتی که بایدن از بخت بالاتری برای پیروزی در آنجا برخوردار است. بایدن نتایج رضایت بخشی در انتخابات درون حزبی ایالت آیووا نیز کسب نکرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳ نوامبر سال ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۹۹) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار