سناتور آمریکایی در مناظره انتخاباتی به دولت بوش به دلیل به راه انداختن جنگ عراق حمله کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در مناظره انتخاباتی ۷ نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در خصوص جنگ عراق و سیاست‌های دولتی ترامپ گفت: من استدلال‌های جرج بوش، دیک چنی و جان بولتون و کل کابینه بوش را درباره عراق شنیدم. من به دقت به صحبت‌های آن‌ها گوش کردم و به این نتیجه رسیدم که آن‌ها آشکارا دروغ می‌گویند.

وی افزود: متاسفم که همه آن نگرانی‌ها و چیز‌هایی که من درباره عواقب بی ثبات کننده جنگ عراق گفته بودم، در نهایت همان اتفاقات رخ داد. ترامپ می‌خواهد دور آمریکا دیوار بکشد. مشکل این است که اگر قرار است مشکلاتی مثل تغییرات اقلیمی را حل کنیم، در آمریکا باید مشکل ناشی از حرص و طمع صنایع سوخت‌های فسیلی را حل کنیم. این مسئله صرفا مشکل آمریکا نیست بلکه مشکلی جهانی است. ما باید چین، روسیه، برزیل، پاکستان، هند و همه کشور‌های بزرگ را همراه کنیم تا با تغییرات اقلیمی مبارزه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به بحران تغییرات اقلیمی جهان درک می‌کند که به جای هزینه کردن مجموعا یک تریلیون و هشتصد میلیارد دلار در سال برای (تولید و خرید) تسلیحات نابود کننده‌ای - که برای کشتن یکدیگر طراحی شده است - شاید باید منابع مالی خود را تجمیع کنیم و خرج دشمن مشترک خود یعنی تغییرات اقلیمی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار