محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین، در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که معامله قرن صلحی برای منطقه به ارمغان نمی‌آورد.

محمود عباس

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین در جریان جلسه شورای امنیت با موضوع بررسی مفاد معامله قرن، تاکید کرد که آنچه در چارچوب معامله قرن پیشنهاد شده، مطابق با قوانین بین المللی نیست و با حداقل معیارهای عدالت تطبیقی ندارد. عباس افزود که رژیم صهیونیستی فعالیت‌های خود برای اشغال کرانه باختری آغاز کرده است.

وی در ادامه یادآور شد که رژیم صهیونیستی، ماهیت بیت‌المقدس را تغییر داده و حملات  را به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ادامه می‌دهد. محمود عباس ضمنا تاکید کرد که ارائه یک راهکار سیاسی بر راه‌حل اقتصادی اولویت دارد.

 عباس خطاب به ترامپ اعلام کرد: «برنامه آمریکا نمی‌تواند صلح و امنیت را به ارمغان آورد، زیرا معامله قرن همه قطعنامه‌های  بین المللی را لغو کرده است.»

عباس در ادامه خطاب به سایر اعضای شورای امنیت گفت: «من از اعضای شورای امنیت می‌خواهم که یک کنفرانس بین المللی در جهت اجرای قطعنامه‌های بین المللی تشکیل دهند.»

وی تصریح کرد: «از جامعه بین الملل می‌خواهم که به دولت اسرائیل فشار آورد و مانع اقدامات اشغالگری شود. مردم فلسطین در احیای حقوق خود ایستاده اند، به کسی تعظیم نخواهند کرد و تسلیم این اشغالگری نخواهند شد.»

براساس طرح به اصطلاح صلح ترامپ که به معامله قرن معروف است، بخش‌های بیشتری از کرانه‌باختری تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و قدس به عنوان پایتخت این رژیم اشغالی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار