شبه‌نظامیان «جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه» که به ترکیه وابسته هستند، مدعی شدند بالگرد ارتش سوریه را سرنگون کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه» (وابسته به ارتش ترکیه) مدعی شد یک فروند بالگرد نظام سوریه را سرنگون کرد.

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) هم اعلام کرد یک بالگرد نظام سوریه در آسمان النیرب سرنگون شده است و سرنوشت سرنشینان این بالگرد مشخص نیست.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از حدود ۵۰ روز پیش آغاز شده است و ضمن دستیابی به پیشروی‌های گسترده نظامی همچنان ادامه داد. این در حالی است که ارتش ترکیه که در خاک ادلب حضور دارد، به دمشق درباره ادامه این عملیات هشدار داده است و شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور سعی در ایجاد کارشکنی در روند پیشروی نیروهای سوری دارند. 

پیش از این بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع در استان ادلب گفت: استان ادلب بخشی از سوریه است و ما هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مجتبی پ
۰۰:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خیلی جالب است که آغای با غین اردوغان داره به صاحبخانه میگه حق نداری از حریم خونه ات دفاع کنی وقاحت به چه درجهای رسیده که متجاوز داره از انسانیت حرف میزنه و این آدم میخواد از حقوق فلسطینی دفاع کنه
آخرین اخبار