مهدی جمال با اشاره به ساخت موزه بزرگ سمنان تا سال ۱۴۰۰، گفت: چهار میلیارد تومان از سوی دولت برای این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در نشست خبری خود با اشاره به ساخت موزه بزرگ سمنان تا سال ۱۴۰۰، گفت: چهار میلیارد تومان از سوی دولت برای این طرح در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم شاهد بهره برداری این ظرفیت خوب در سمنان باشیم.

او با اشاره به اعتبارات هفت میلیارد ریالی عمرانی این اداره کل، بیان کرد: اعتبارات ملی برای نگهداری و مرمت آثار باستانی خوشبختانه قابل توجه هستند و می‌توانند در بخش‌های مختلف به ما کمک‌های شایانی کنند.

جمال بیان کرد: استان سمنان ۲۷ کاروانسرای ارزشمند دارد که هرچند فقط سه مورد از آن‌ها در اختیار میراث فرهنگی است، اما شاهد اختصاص ۲۰ میلیارد اعتبار ملی برای مرمت و احیای آن‌ها هستیم که لازمه بهره‌گیری کافی و وافی از آن‌ها تعامل و همراهی خوب دیگر دستگاه‌هایی است که این کاروانسرا‌ها را در تملک دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر جاده ابریشم و داشته‌های استان در زمینه‌های مختلف گردشگری را در زمره ظرفیت‌های خوب استان دانست و تصریح کرد: برنامه‌های خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان اجرا شده که ترجمه دو زبانه سایت میراث فرهنگی برای آشنایی گردشگران خارجی با ظرفیت‌های دیدنی استان یکی از این اقدامات است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.