مهدی جمال گفت: کمپ کویرگردی به منظور رونق گردشگری در شهر سمنان ایجاد می‌شود.

ایجاد کمپ کویرگردی در سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان گفت: پژوهش‌های لازم برای رونق گردشگری در زمینه کویرگردی به عنوان یک مطالبه مردمی در حال پیگیری است.

او افزود: یکی از کار‌های مهم گردشگری نظارت بر تاسیسات گردشگری شامل رستوران و پذیرایی و اقامتی برای ارایه خدمات مطلوب است که امسال با وجود کمبود نیروی انسانی و اعتبارات، نظارت‌ها نسبت به سال‌گذشته افزایش یافته است.

جمال یادآور شد: آموزش و فرهنگ‌سازی در برخورد با گردشگران در رونق گردشگری تاثیرگذار است و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان آموزش رانندگان و راهنمایان تور‌های گردشگری را در اولویت کاری خود قرار داده است.

او با بیان اینکه ظرفیت اقامتی استان سمنان بیش از یک‌هزار تخت است، خاطرنشان کرد: در صورت اقامت پنج‌هزار گردشگر به صورت همزمان، استان سمنان با کمبود مراکز اقامتی مواجه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان یادآور شد: تقویت تاسیسات گردشگری به صورت مجتمع خدماتی و رفاهی گره‌گشای کمبود فضای اقامتی است.

جمال تصریح کرد: توسعه گردشگری روستایی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها برای رونق گردشگری استان سمنان است و برای تحقق این راهبرد باید دهیاران و اهالی روستا‌ها مورد آموزش قرار بگیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری با مشارکت بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال سه هزار و ۸۷۸ نفر از سوی بخش خصوصی در حال احداث است.

او بیان کرد: سمنان تنها استان در کشور است که موزه بزرگ ندارد و به دستور وزیر ساخت موزه با جدیت پیگیری می‌شود، ۴۵میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل موزه بزرگ سمنان در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده تکمیل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار