مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی کاهش ۷ تا ۱۵ درجه‌ای دما، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد و کشاورزان باید با رعایت نکات لازم از سرمازدگی محصولات پیشگیری کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد سبحانی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به  اداره کل هواشناسی استان، مبنی بر ورود یک توده هوای بسیار سرد به استان پیش بینی می‌شود از پایان وقت امروز (دوشنبه) تا پایان هفته، دمای هوا به طور میانگین ۷ تا ۱۵ درجه کاهش یابد و در مناطق مرتفع استان به صفر درجه نزدیک شود؛ بنابراین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی بر اثر سرمازدگی کاملا احساس می‌شود.

او افزود: توصیه می‌شود کشاورزان تولید کننده گوجه فرنگی سامانه آبیاری مزارع خود را در ساعات ۳ تا ۶ صبح روشن کنند و در صورت امکان روی ردیف‌های کشت پلاستیک بکشند و در چند نقطه از مزرعه آتش روشن کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه و واحد‌های تولیدی دامداری نیز باید انجام گیرد و از آنجا که در ارتفاعات کاهش دما شدیدتر است توصیه می‌شود باغداران شهرستان‌های جم، دشتی، دشتستان و تنگستان در ساعات اوج سرما یعنی از ساعت ۳ تا ۶ صبح باغ‌های مرکباتشان را آبیاری کنند.

سبحانی افزود: گلخانه داران نیز باید گلخانه‌های خود را گرم نگه دارند. همچنین کشاورزان باید توجه کنند که در روز‌های آینده به علت سردی هوا، هیچ محصولی را با کود‌های ماکرو و میکرو و همچنین سمپاشی با سموم حشره کش، قارچ کش، علف کش و کنه کش را تغذیه نکنند، زیرا ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی و باغی آن‌ها شود.

او گفت: کشاورزان پس از خروج توده هوای سرد از استان و برگشت شرایط جوی به حالت معمول، می‌توانند تغذیه با کود‌های ریزمغذی و آمینواسید‌ها را به منظور برگشت گیاه به حالت عادی انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر توصیه کرد: کشاورزان برای دریافت توصیه‌های لازم به شماره ۰۹۱۷۴۰۰۶۷۵۵ پیام دهند,

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.