هواشناسی استان بوشهر درباره افزایش نسبی دما و سپس کاهش ناگهانی و شدید آن، و مواج شدن خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی جوی نشان می‌دهد از امروز تا شنبه (۱۹ بهمن) به سبب نفوذ یک توده هوای گرم دمای هوا ۴ تا ۷ درجه گرمتر می‌شود و پنجشنبه و جمعه افزایش دمای هوا نمود بیشتری دارد.

زهرا راستگو افزود: اما از یکشنبه (۲۰ بهمن) تا پایان هفته آینده با نفوذ یک توده هوای بسیار سرد دمای هوا ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود کاهش دما در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه شدت بیشتری یابد و در برخی نقاط مرتفع استان دمای هوا به آستانه صفر درجه سلسیوس و یا دمای منفی برسد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: کاهش ناگهانی و قابل ملاحظه دما، می‌تواند باعث یخ‌زدگی و ایجاد خسارت به محصولات زراعی و باغی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و زنبورداری‌ها شود و کشاورزان و دامداران باید مراقبت‌های لازم را در نظر گیرند.

راستگو همچنین با اشاره به تلاطم خلیج فارس از جمعه، گفت: از اواخر جمعه (۱۸ بهمن) تا پنجشنبه (۲۴ بهمن) به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس کاملاً مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود.

او افزود: انتظار داریم در این مدت سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به سه متر برسد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: در این مدت به سبب وزش باد شدید و تلاطم شدید دریا، از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری خودداری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.