مهم‌ترین حوادث امروز ۲۱ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف دستگاه گنج یاب و اشیاء عتیقه مربوط به دوران هخامنشی

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی رامجرد از نگهداری اشیاء عتیقه بوسیله ۳ نفر در یکی از روستا‌های سطح حوزه استحفاظی مطلع و پس از هماهنگی با مراجع قضائی بلافاصله در محل حاضر شدند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این ۲ منزل، یک دستگاه گنج یاب به همراه یک عدد کوزه قدیمی و ۲ قطعه سنگ با قدمت تاریخی را کشف کردند، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و به پاسگاه انتقال داده شدند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشیاء عتیقه کشف شده مربوط به دوران هخامنشی است.

جمع آوری ۱۳۷ معتاد کارتن خواب و متجاهر در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از اجرای طرح‌های پاکسازی و جمع آوری ۱۳۷ معتاد ولگرد و خطرناک خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: طرح جمع آوری معتادان کارتن خواب و متجاهر در قالب برنامه هماهنگ شده به منظور زیباسازی چهره شهر و کاهش سایر جرایم در بافت قدیم شیراز در ۲۴ ساعت گذشته به اجرا در آمد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۱۳۷ نفر از معتادان تابلو و خطرناک جمع آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده‌اند، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

۴ کشته و مجروح حاصل برخورد پژو با وانت

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد یک پژو پارس با وانت مزدا در محور داراب به فسا، ۲ نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور داراب به فسا، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک پژو پارس با ۴ سرنشین با یک وانت مزدا برخورد کرده است.

او با بیان اینکه در این حادثه راننده و یک سرنشین در دم فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شده است، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده وانت مزدا اعلام کردند.

دستگیری ۹۳ سارق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۹۳ نفر سارق طی یک ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز شهرستان مرودشت اجرا شد.

او افزود: در همین رابطه ماموران طی یک ماهه گذشته پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، با گروه‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی، اقدام به بازرسی از این مکان‌ها کردند و موفق شدند در این زمینه ۹۳ نفر سارق را دستگیر و به مقر‌های انتظامی انتقال دهند.

سرهنگ زراعتیان ادامه داد: در بازجویی‌های فنی و پلیسی از دستگیر شدگان، ۱۳۳ فقره سرقت و مقادیری اموال سرقتی کشف شد که اموال به مالباختگان تحویل و سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی مرودشت در ماه‌های پایانی سال است و پلیس در این رابطه به صورت شبانه روزی تلاش می‌کند.

این مقام انتظامی مشارکت جدی و همه جانبه اقشار مختلف جامعه اعم از شهروندان و مسئولان را در برقراری نظم و امنیت پایدار خواستار شد و گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص رفتار‌های مجرمانه است.

کشف قاشق و چنگال قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۱۸ هزار و ۲۴۰ عدد قاشق و چنگال خارجی قاچاق به ارزش ۷۳۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک خودرو سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۸ هزار و ۲۴۰ عدد قاشق و چنگال قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده متهم برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت خودرو در صدرا و کشف در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف یک دستگاه خودرو مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان گفت: ماموران انتظامی پاسگاه کوشکه زار این شهرستان، هنگام انجام ماموریت و گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پراید که به صورت بلاصاحب در کنار جاده رها شده بود مشکوک شدند.

او بیان کرد: ماموران پلیس در بررسی اولیه و استعلام از مرکز، مطلع شد که خودروی فوق مسروقه و از شهر صدرا سرقت شده است.

این مقام انتظامی افزود: خودرو مسروقه به یگان انتظامی دلالت و تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار