معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تلاش استان برای ایجاد یک اکوسیستم کارآفرینی، گفت : یکی از حلقه‌های مفقوده این اکوسیستم بحث مهارت است.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از نبود مهارت به عنوان یکی از عوامل عدم توسعه یافتگی اقتصاد استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف یاد کرد و گفت : پیامد نداشتن مهارت فرسایش زیاد کار و کارگر، تولید کالای بی‌کیفیت، زیان‌ده شدن واحد و در نهایت رکود آن است.

او بر لزوم برقراری ارتباط بین حوزه آموزش و واحد‌های صنعتی و صنفی تاکید کرد و گفت : باید مراکز آموزشی را در شهرک‌های صنعتی راه اندازی و تقویت کنیم.

حاتمی گفت: آموزش باید در تمام حوزه‌های اقتصادی استان از جمله تولید، تجارت، گردشگری و ... مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به انتخاب هفت استان به عنوان پایلوت برای تدوین طرح سند راهبردی مهارت که کرمانشاه نیز جزو آن‌ها است، گفت: تدوین این سند را با جدیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری خواهیم کرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه،گفت: این سند نقشه راه آموزش و مهارت استان خواهد بود.

 نلسون حضرتی نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بر اهمیت توجه به موضوع آموزش و مهارت خصوصا در حوزه تولید و تجارت تاکید کرد و افزود: باید ارتباط بین واحد‌های صنعتی و مراکز دانشگاهی و فنی حرفه‌ای را تقویت کنیم.

او گفت: این تعامل باید بر اساس نیاز‌های بخش خصوصی و حوزه تولید شکل بگیرد.

 حضرتی گفت: اتاق بازرگانی همواره در حوزه ارائه آموزش در زمینه‌های مرتبط با تولید و تجارت پیشگام بوده است.

فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی آموزشگاه کارآفرینی خانه صنعت و معدن استان خبر داد.

او گفت: راه‌اندازی این آموزشگاه می‌تواند بسیاری از جوانان و علاقمندان به حوزه کارآفرینی را پای کار بیاورد.

سهراب دل انگیزان مشاور اقتصادی اتاق کرمانشاه و رئیس دانشکده علوم اجتماعی کرمانشاه یکی از مهمترین زمینه‌های خلا مهارت در استان را نداشتن مهارت فروش در واحد‌های صنعتی اعلام کرد.

او بر لزوم عملیاتی کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: آموزش‌هایی که اکنون ارائه می‌شود متناسب با نیاز واحد‌های تولیدی نیست.

لزوم استفاده از روش‌های نوین آموزش، به روز شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توجه به نیاز‌های حوزه صنعت در این آموزش‌ها و ... از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.