عصر امروز کارشناسان جنبه‌های مختلف تبلیغات سیاسی و انتخاباتی در فضای مجازی را بررسی کردند.

نشست تخصصی چالش‌های نهادی و حقوقی تبلیغات سیاسی در فضای مجازی برگزار شدبه گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی در نشست امروز طی ایراد سخنانی اظهار کرد: علت اینکه تبلیغات سیاسی و انتخابات در فضای مجازی سامان یافته نیست بحران مدیریتی در ساماندهی فضای مجازی است.

وی افزود: اولا فضای مجازی در بسیاری از کشور‌ها نوین است، دوم اینکه عملا سرویس‌های بین المللی هستند که هم قدرتمندند و هم به قوانین داخلی کشور‌ها احترام نمی‌گذارند و متولیان فضای مجازی قاطع نیستند. به صورت کلی فضای مجازی و تبلیغات سیاسی و انتخابات از عدم نظام و ساماندهی رنج می‌برند.

دکتر امامیان با بیان اینکه یک بخش به خاصیت انتخابات بازمی گردد گفت: در زمان کوتاهی برنده انتخابات مشخص میشود و این فرصت کوتاه فرصت ضریب خطا را می‌گیرد و عملا ما در چند سال یکباره با تغییر فضای مجازی غافلگیر می‌شویم. سرویس‌هایی که رسانه‌های نوین هستند بر سرویس‌های داخلی غلبه دارند.

در ادامه دکتر درویش وند معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای هنری گفت: تبلیغات جزئی از انتخابات است، قانونگذار هر طور که خواسته وارد قانون گذاری در این حیطه شود نتوانسته البته در چند دوره متعدد قوانینی وضع شد، اما تلاش‌ها نتیجه نداد و آخرین چیزی که به درخواست مردم انجام شد قانون شفافیت بود.

وی افزود: بزرگترین نهاد در برگزاری انتخابات دولت و وزارت کشور و در نهایت هیات‌های اجرایی هستند که وظیفه مستقیم اجرا‌ها را برعهده دارند. نهاد امنیتی از این مراسم حفاظت و شورای نگهبان هم نظارت میکند.

دکتر درویش وند اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی سیاست گذاری در این حوزه را برعهده دارد. نهاد بعدی مجلس است، شورای نگهبان نمیتواند قانون وضع کند و فقط نظارت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار