نویسنده یزدی در رمان «حام» از ماهیت شیطانی و هویت اهریمنی ارتش ایالات متحده، پرده برمی‌دارد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد صادق کوچک زاده رئیس حوزه هنری یزد از خلق رمان «حام» نوشته جلال توکلی نویسنده و پژوهشگر برجسته استان خبر داد و افزود: این کتاب به زودی به همت حوزه هنری یزد از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

کوچک‌زاده گفت: این رمان به حضور سربازان آمریکایی در عراق و شرارت‌ها و جنایات‌های فجیع ارتش ایالات متحده در این کشور می‌پردازد.

او ادامه داد: نویسنده با تحقیق و پژوهش سعی کرده گوشه‌هایی از حقیقت اهریمنی و هویت پلید و واقعی ارتش اشغالگر آمریکا در کشور عراق را برملا و آشکار سازد.

رئیس حوزه هنری استان یزد افزود: ویراستاری و صفحه‌آرایی این کتاب در ۴۰۴ صفحه و ۱۳ فصل انجام شده و در قطع رقعی منتشر خواهد شد.

کوچک‌زاده با بیان این که جلال توکلی نویسنده نخستین رمان فارسی با موضوع فلسطین با عنوان «ریاح» است، اظهار داشت: آثار این نویسنده از جمله رمان جذاب و خواندنی «حام» ارزش ترجمه دارد و با توجه به اهمیت پیام و محتوا می‌تواند به زبان‌های مختلف دنیا بویژه عربی و انگلیسی ترجمه شود و در دسترس کتا‌ب‌خوان‌ها و نخبگان جوامع مختلف قرار گیرد.


کوچک‌زاده ادامه داد: سربازان آمریکایی به بهانه ایجاد صلح و امنیت به هر کشوری که پا گذاشته‌اند نه تنها برای مردم آن سرزمین امنیت و آرامش به ارمغان نیاورده‌اند بلکه برای توجیه حضورشان عامل اصلی ناامنی، نارضایتی و رنج مردم بوده‌اند. یکی دیگر از اهداف آنها، گسترش فرهنگ و نماد‌های غربی در این کشور‌ها و استحاله و تغییر رویکرد مقاومت مردمی بوده است.

او با اشاره به شرایط و وضعیت امروز آمریکا در منطقه به خصوص خروج نیروهایش از عراق و همچنین طرح ضد فلسطینی معامله قرن گفت: رمان «حام» متناسب و مرتبط با این وقایع است و مخاطب با خواندن آن به نیت‌های شوم و پلید استکبار در جهان بویژه خاورمیانه پی می‌برد.

«پایان یک نقش»، «ریاح»، «عمو صیاد»، «آن خال»، «گوهر عمر»، «چشم‌ها، آن چشم‌ها» و «بال‌های زخمی» از دیگر آثار جلال توکلی است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار