مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی از ثبت یک هزار و ۷۳۵ درخواست سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، داود غفارپور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۷۳۵ مورد درخواست سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی ثبت شده است که تاکنون ۱۲۲۰ مورد منجر به صدور مجوز شده و ۶۰ مورد در جریان می باشد و ۹۱ مورد هم در حال استعلام از دستگاه های اجرایی است.
 
او گفت:حجم مصوب سرمایه گذاری خارجی که از سال ۸۹ فعالیت دفتر جذب سرمایه گذاری آغاز شد، یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار بود که ۷۰۰ میلیون دلار آن به دلیل وجود یک مصوبه غیرقابل اجرا، از دستور کار خارج شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر ۴۸۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی اجرا که به دلیل مشکلات تحریم و عدم امکان واردات سرمایه نقدی حدود ۱۰۰ میلیون دلار وارد شده است.

غفارپور بیان کرد: تفاهم نامه ایجاد شهرک ملامین در ارومیه هنوز به اداره کل اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی وصول نشده و جنبه اجرایی نیافته است.

غفار پور از شناسایی ۱۸ هزار ۷۰۲ مورد املاک و اراضی مازاد در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۵۸۰ فقره دارای سند دفترچه و ۴۹۳۵ فقره دارای سند تگ برگی و ۶۱۸۴ فقره فاقد سند مالکیت می‌باشند که عمدتا در اختیار جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آموزش و پرورش است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی درآمدهای عمومی استان در سال جاری را یک هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از  یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان به درآمدهای مالیاتی مربوط می شود که از این میزان، در ده ماهه امسال ۹۴۱ میلیارد تومان وصول شده‌ است که این میزان نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد نشان می دهد.
 
انتهای پیام/ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.