مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:مناطق شمالی استان به دلیل دارابودن زمین‌های باارزش گرفتار تصرف‌های غیرقانونی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال برای ۶۷ هکتار از اراضی ملی که گرفتار تصرف‌های غیرقانونی بود تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد.

او افزود: ۶۷ هکتار اراضی ملی گرفتار تصرف در قالب ۳۹ پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  بیان کرد: برخی افراد که محل فعالیت و زندگیشان در مجاورت اراضی ملی است به طور مثال یک هکتار از اراضی ملی مجاور باغ را برای توسعه فعالیت تصرف می‌کنند و نمی‌توان به این افراد زمین‌خواری نسبت داد.

حیدریان بیان کرد: ۹ پرونده مربوط به ۱۹ هکتار تصرف غیرقانونی در عرصه‌های ملی استان سمنان امسال اجرای احکام شد و حکم بر خلع ید صادر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: براساس قانون تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت منابع طبیعی خلع ید و قلع و قمع پیش از ساخت و ساز برعهده این اداره کل است و از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال ۲۴ فقره پرونده به وسعت ۱۳.۵ هکتار در استان توسط اداره‌کل منابع طبیعی رفع تصرف شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.