عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: مشارکت مردم در انتخابات زمینه ساز امید اجتماعی برای بهبود اوضاع حکمرانی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  دکتر محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در گفت وگوی ویژه خبری گفت: از منظر روان شناختی مردم با یک امید در فضای حکمرانی کشور بر مبنای تغییراتی که انتظار دارند در انتخابات شرکت می‌کنند که باید این امید اجتماعی را ارج نهاد.

دکتر محمدی افزود: مشارکت مردم در انتخابات بیانگر وجود اراده تغییر در فضای اجتماعی کشور است.

او اضافه کرد: موضوع دگر خواهی مقوله‌ای دیگر از سرمایه اجتماعی کشور است که از نظر روان شناختی باید به آن دقت شود.

این استاد دانشگاه گفت: مقوله دگر خواهی به این معناست که افراد خود را مسئول جامعه بدانند یعنی حضور در انتخابات یک نوع خروج از خواسته‌های شخصی و قرار گرفتن درخواسته‌های اجتماعی است.

دکتر محمدی اضافه کرد: صلابت، قدرت و هیبت اجتماعی به واسطه مشارکت مردم ایجاد می‌شود و این موارد تامین کننده زیر ساخت‌های سرمایه اجتماعی است.

او گفت: اگر سرمایه اجتماعی را نتوانیم تولید، حفظ و ارتقا دهیم قطعا در مدیریت سایر سرمایه‌ها اعم از سرمایه انسانی، مالی، فیزیکی و منایع مادی دچار مشکل خواهیم شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین افزود: گزاره‌هایی که در حیطه روان شناختی هست یک سرمایه تحت عنوان سرمایه معنوی برای ما ایجاد می‌کند.

دکتر محمدی افزود: ارتباطی که بین سرمایه معنوی و سرمایه اجتماعی وجود دارد که این دو می‌توانند چرخ دنده‌های رو به جلوی مدیریت کشور باشند و حضور مردم می‌تواند این فضا را فراهم کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار