مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۲ عمل پیوند کلیه برای بیماران تحت پوشش دانشگاه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهری فرشاد مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۸۰ بیمار پیوندی و دیالیزی در خراسان شمالی وجود دارد و سالیانه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بیماران تحت عمل پیوند کلیه قرار می‌گیرند.

فرشاد با بیان این که پیوند اعضا به مرگ مغزی مرتبط است، عنوان کرد: همه افراد می‌توانند با پر کردن فرم اهدای عضو و اعلام رضایت خود در هنگام حادثه به بیماران نیازمند پیوند کمک شایانی کنند.

او فشارخون کشف نشده و دیابت کنترل نشده را دو عامل موثر در بروز مشکلات کلیوی اعلام کرد و اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد مشکلات کلیوی مزمن به دلیل فشارخون و دیابت کنترل نشده است که با مراجعه به موقع به پزشک متخصص و کنترل منظم می‌توان از عواقب جبران ناپذیر آن پیشگیری کرد.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عوان کرد: با توجه به آن که در حال حاضر شرایط پیوند کلیه در استان وجود ندارد، بیماران به منظور انجام عمل پیوند به مشهد یا تهران معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.