صادق آبادی در مراسم امضا تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی گفت: در حال حاضر ۹۱ میلیون لیتر از بنزین تولیدی در کشور یورو ۴ و ۵ است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم امضا تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی که در پالایشگاه‌های بندرعباس و امام خمینی شازند برگزارشد، گفت: تولید بنزین و گازوئیل کشور در فاصله سال‌های ۸۰ تا ۹۸ از روزانه ۳۷ به ۱۱۰ میلیون لیتر و از ۷۰ به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است. این در حالی است که ۹۱ میلیون لیتر از بنزین تولیدی در کشور یورو ۴ و ۵ است.


بیشتر بخوانید: کشور از واردات کک سوزنی و اسفنجی بی نیاز می‌شود 


او ادامه داد: ظرفیت پالایشی کشور از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۸۰ به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۹۸ افزایش یافته است.

صادق آبادی اضافه کرد: در جهش نخست در صنعت پالایش کشور به بزرگترین تولیدکننده بنزین اوپک تبدیل شدیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه برنامه به روزرسانی فناوری پالایشگاه تبریز، تهران و آبادان را در دست اجرا داریم، اظهارداشت: پیش بینی می‌کنیم تفاهم نامه‌ای که امروز بین دو پالایشگاه بندرعباس و امام خمینی (ره) به امضا رسیده است به زودی تبدیل به قرارداد شده و نیاز صنعت آلومینیوم و فولاد به کک‌های اسفنجی و سوزنی را برطرف کند، به این ترتیب توانسته ایم با این طرح میزان تولید نفت کوره این دو پالایشگاه را با هزینه اندک کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: میزان تولید این دو مدل کک در سال ۶ هزار و ۲۰ تن است که دو برابر نیاز کنونی صنعت آلومینیوم محسوب می‌شود و به جای اینکه یک میلیارد یورو برای این پالایشگاه‌ها در راستای کاهش تولید نفت کوره سرمایه گذاری کنیم، این اقدام را با ۱۵۰ میلیون یورو انجام دادیم. طبق اظهارات این مقام مسئول، مناقصات این طرح‌ها پس از عقد قرارداد به سرعت انجام می‌شود و هر دو تفاهم نامه وارد فاز قراردادهای EPC شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار