مدیر مرکز مدیریت راه‌های کردستان گفت:هم اکنون بارش برف و کولاک شدید در بسیاری از محور‌های ارتباطی این استان موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه شده و تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی با اشاره به اینکه به علت احتمال ریزش بهمن در گردنه ژالانه، محور سروآباد - اورامان تردد در این مسیر ممنوع شده است، گفت: محور‌های سقز - مریوان و دیواندره - ایرانخواه - تکاب نیز که از دیروز به علت شدت بارش برف و کولاک به منظور ارتقای ایمنی بسته بوده همچنان مسدود است.

او افزود: درمحور سقز - دیواندره به علت کولاک شدید تردد انواع کامیون و کشنده از سوی پلیس راه ممنوع اعلام شده و تردد در گردنه مارانی سروآباد - کامیاران نیز تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: با توجه به گزارش‌های رسیده از راهداران، تردد در تمام محور‌های ذکر شده بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست لذا توصیه می‌شود رانندگان سفر‌های غیر ضرور خود را به تعویق انداخته و در غیر این صورت بدون همراه داشتن وسایل و تجهیزات سفر زمستانی از تردد خودداری کنند.

زندی در خصوص عملیات راهداری ۲۴ ساعت گذشته در ۳۴ محور شامل ۲۳ محور شریانی و ۱۱ محور غیر شریانی تاکید کرد: روز گذشته راهداران  ۳۵۰ بار راه ارتباطی روستا‌های استان را بازگشایی کردند، اما به دلیل شدت کولاک همچنان راه ارتباطی ۲۵۰ روستا مجددا مسدود شد.

او افزود: ۴۷۱ راهدار روز گذشته با استفاده از ۳۰۶ دستگاه ماشین آلات یک هزار و ۹۰۸ تن شن و نمک در راه‌ها توزیع کرده و ۱۱ هزار و ۱۵۱ کیلو متر باند نیز برف روبی انجام دادند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در این مدت راهداران یک هزار و ۷۶۸ دستگاه خودروی گرفتار در برف را رهاسازی کرده و ۸۲ نفر را در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.