رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: هیچ فرد روستایی نیست که خانه بهداشتی به او خدمت رسانی نکند.

پوشش صددرصدی بهداشت و درمان روستایی استان مرکزی ره آورد انقلاببه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ موجب توسعه و پیشرفت در بسیاری از زمینه‌ها شده است. یکی از بخش‌هایی که امروزه شاهد پیشرفت و توسعه و نبوغ جوانان ایرانی هستیم بخش بهداشت و درمان است، بطوری که اغلب بیماران دارای بیماری‌های سخت هم در استان مرکزی درمان می‌شوند.

یکی از بخش‌هایی که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی یاری رسان اقشار مختلف و محروم جامعه شده، توسعه بهداشت و درمان روستایی است.

نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی در گفت و گو خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بیش از ۴۰۰ خانه بهداشت در استان مرکزی فعال است و هیچ فرد روستایی نیست که خانه بهداشتی به او خدمت رسانی نکند و این پوشش کامل بهداشت و درمان روستایی نیز یکی از ره آوردهای انقلاب است.

نظری افزود: به ازای هر هزار نفر یک خانه بهداشت و به ازای هر ۶۰۰ نفر جمعیت یک بهورز و یک پزشک مقیم در روستا فعالیت می‌کند.

او اضافه کرد: خدمات رایگان درمانی،پزشکی و بهداشتی برای سالمندان، بزرگسالان، زنان باردار، کودکان و نوجوانان از مزیت‌های اصلی فعالیت خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت روستایی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر درمان و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در این مراکز، خدمت رسانان در تلاشند تا با ارائه راهکار‌های پیشگیرانه سطح سلامت در روستا‌ها را بهبود بخشند.

هم اکنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور فعالیت می‌کند و این در حالی است که پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران،تعداد کمتری از خانه درمانی در روستا‌های کشور وجود داشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.