مراسم یادبود پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی، دینی و نظامی عراق در سفارت ایران در بغداد پایتخت عراق برگزار شد. 

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایرانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم یادبود پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی، دینی و نظامی عراقی و نیز شماری از دیپلمات‌های دیگر کشور‌ها، در سفارت ایران در بغداد پایتخت عراق برگزار شد. 

در آغاز این مراسم، ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به شرکت کنندگان تبریک گفت.

 مسجدی تاکید کرد: علیرغم فشارهای آمریکا جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی محقق کرد.  انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر جوانان به راه خود برای رشد و پیشرفت ادامه خواهد داد.

در ادامه این مراسم نوری المالکی دبیرکل حزب الدعوه عراق سخنرانی کرد. وی تاکید کرد آنگاه که از پیروزی انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم، در واقع از زلزله‌ای سهمگین سخن می‌گوییم که آن زمان بسیاری متوجه تحقق آن نشدند. وی افزود انقلاب اسلامی در ایران مفهوم امت اسلامی و روح مقاومت و ایستادگی را زنده کرد و به همین علت ما از دشمنی استکبار جهانی ضد جمهوری اسلامی شگفت زده نیستیم. نوری المالکی تصریح کرد امام خمینی (قدس سره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت رژیم صهیونیستی را بست و سفارت فلسطین را جایگزین آن ساخت.

او با اشاره به اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش گفت درست است که ما آنان را از دست دادیم، اما مکتبی را به دست آوردیم که با شهادت آنان ایجاد شد.

در ادامه مراسم خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق گفت:  ایران پس از حوادث سال ۲۰۰۳ از نخستین کشور‌هایی بود که با پیوستن به ائتلاف برای جنگ با کشور عراق مخالفت کرد و در مقابل، کنار مردم عراق ایستاد تا با فتنه‌ای که داعش بخشی از آن بود، مقابله کند.

رئیس جماعت علمای عراق گفت:  ایران همانند کشور برادر با مردم عراق همراه شد، به گونه‌ای که ما توانستیم بر داعش پیروز شویم. رئیس جماعت علمای عراق شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المنهدس و شهیدان همراه آنان را شهیدان امت اسلامی دانست که برای تضمین امنیت مسلمانان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار