"دوزیست" زندگی خانواده‌ای در دل یک گاراژ و کنش و واکنش آن‌ها نسبت به مشکلات را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سانس ساعت ۲۲ تالار حافظ شیراز پذیرای علاقمندانی بود که برای دیدن فیلم دوزیست آخرین اثر برزو نیک نژاد به سالن آمده بودند.

بستر اصلی قصه این فیلم درباره آدم‌هایی ست که برای آنکه له نشوند مجبورند دوزیست وار زندگی کنند، انسان‌ها در شرایط مختلف می‌توانند عملکرد خوب یا بد داشته باشند که این موضوع آن‌ها را به آدم خوب یا بد تبدیل می‌کند، اما این شرایط است که افراد را تغییر می‌دهد.

داستان فیلم با اینکه خوب است، اما نیک نژاد نتوانسته پرداخت بیشتر به شخصیت‌های داستان داشته باشد.

چهارمین فیلم بلند سینمایی برزو نیک‌نژاد پس از ناخواسته، زاپاس و لونه‌زنبور، فیلم ناموفق دوزیست است که در آن جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی و سعید پورصمیمی در آن ایفا نقش کرده اند، اما با وجود این گروه از بازیگران، فیلم دوزیست اثر قابل توجهی از کار نیامده است و شخصیت عطا به نوعی تکرار همان جواد عزتی سریال تلویزیونی دردسر‌های عظیم است.

شاید یکی از دلایل ضعیف بودن این فیلم بخاطر حضور فیلمسازی با نام برزو نیک نژاد باشد که در کوچ دائمی از سینما به تلویزیون و بالعکس باشد و گسستگی فرم و محتوایی که در ذهنش نقش بسته و نمی‌تواند تمایزی میان آن‌ها قائل شود.

"فیلم دوزیست" از لحظه‌ای با مشکل مواجه می‌شود و مخاطب را با خود همراه نمی‌کند که فیلمساز تصمیم می‌گیرد فیلمش بر پایه رئال شکل بگیرد و نقطه عطف دراماتیک خلق کند و زمانی برای تماشاگر قابل تحمل است که شوخی بین کاراکتر‌های فیلم برقرار و تماشاگران حاضر در سالن را به خنده وا می‌دارد؛ با اینحال نمی‌توان از کلیت فیلم که نتوانسته آنچنان که باید و شاید در پرداخت قصه و شخصیت‌ها اصولی عمل کند گلایه نکرد، بنابراین دوزیست فیلم خوبی در کارنامه برزو نیک نژاد تلقی نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار