وزارت دارایی چین بیش از ۱۰ میلیارد دلار را به منظور مبارزه با ویروس مهلک کرونا اختصاص داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، وزارت دارایی چین امروز یکشنبه اعلام کرد در مجموع ۱۰.۲۶ میلیارد دلار را در تمامی سطوح دولتی برای مبارزه با ویروس کرونا تخصیص داده است.

وزارت دارایی چین در بیانیه‌ای که در وب سایت خود منتشر کرد، نوشت این وزارتخانه این بودجه را به منظور اطمینان از اینکه بخش دولتی می‌تواند هزینه‌های مربوط به تشخیص و درمان کرونا را پرداخت کند، تخصیص داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است این بودجه همچنین به این منظور اختصاص یافت که مناطق مختلف چین برای مبارزه با ویروس کرونا با موانع مالی مواجه نشوند.

بنا به نوشته دویچه وله تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا می‌تواند به مراتب شدیدتر از آن چیزی باشد که ویروس سارس باعث شده بود. در زمانیکه شیوع ویروس سارس در هنگ‌کنگ بحران‌ساز شده بود، سهم چین در اقتصاد جهان حدود پنج درصد بود. حال آنکه امروز، سهم چین در اقتصاد جهان به بیش از ۱۶ درصد رسیده است.

بر اساس ارزیابی تحلیگران مسائل اقتصادی این بار نیز ویروس کرونا می‌تواند باعث کاهش نرخ رشد اقتصادی چین بین نیم تا یک و نیم درصد شود.

شیوع ویروس جدید کرونا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین آغاز شد و از آن زمان تاکنون در بیش از ۲۵ کشور جهان گسترش یافته است. این ویروس در حال حاضر، بیش از ۳۱۰۰۰ نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۸۰۰ نفر را در سراسر جهان گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار