رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات خوزستان از معرفی برخی نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ستاد پیشگیری از جرائم قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهاب رزمی رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات گفت: تعدادی از نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس در ۷ حوزه انتخابیه به دلیل تبلیغات زودهنگام به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی قوه قضاییه معرفی شدند.

او بیان کرد: در حوزه‌های انتخابیه اندیمشک، اهواز، ایذه، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و رامهرمز به دلیل تخلف برخی نامزد‌ها در زمینه تبلیغات پیش از موعد به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی قوه قضاییه معرفی شدند.

رزمی درخصوص تبلیغات پیش از موعد نامزد‌ها به ویژه نمایندگان فعلی مجلس، اظهار داشت: اگر سخنرانی‌های نمایندگان فعلی مجلس در خوزستان منحصر به ارائه عملکردشان باشد، جزء مصادیق تبلیغات پیش از موعد نیست، اما در صورتی که به تبلیغ برای انتخابات آتی ورود کرده و افکار عمومی را برای انتخابات جهت دهی کنند، مصداق تبلیغات زودهنگام است و تخلف انتخاباتی به شمار می‌آید.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان ادامه داد: کمیته بازرسی انتخابات استان طبق وظایف قانونی، گزارش‌های تخلفات نامزد‌ها را به ستاد پیشگیری از جرایم قوه قضاییه و هیات نظارت استان و هیات بازرسی کشور ارسال و با متخلفان برخورد می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها تذکر‌های لازم را به نامزد‌هایی که تبلیغات زودهنگام داشته باشند می‌دهند و رصد و پایش فضای مجازی انجام و گزارش‌های مردمی نیز در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

شهاب رزمی در ادامه گفت: در حوزه‌هایی که احتمال تنش به دلیل تخلفات برخی نامزد‌ها وجود داشته، پرونده به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوه قضاییه ارجاع شده است.

در روز‌های اخیر ویدیو‌ها و فایل‌های صوتی منتسب به برخی از نامزد‌ها و نمایندگان مجلس در فضای مجازی منتشر شده که واکنش‌های بسیاری در میان فعالان سیاسی اجتماعی به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش ستاد انتخابات خوزستان، از ۸۹۱ نفری که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند، ۳۸۸ نفر در بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.