۲ طرح صنعتی با ۸۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۱۳۸ نفر روز یکشنبه با حضور «علی اوسط هاشمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

طرح های صنعتی به  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان‌هایی که نیازمند اشتغال‌زایی هستند، مهارت آموزی می‌تواند پایه اشتغال پایدار باشد.

، علی اوسط هاشمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای دو پروژه شرکت کاشی اظهار داشت: در استانی مانند کرمانشاه که نیازمند اشتغال‌زایی است، مهارت آموزی می‌تواند پایه اشتغال پایدار باشد.

او افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای به توسعه آن بخش از مشاغل حرفه‌ای که با جهت گیری های اقتصادی و توسعه‌ای این استان همسو و هماهنگ باشد، کمک می‌کند و تمام توان این مجموعه را در مسیر ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های نیروهای جوان و جویای کار به کار می‌گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: افراد باید به شکلی آموزش داده شوند که با تکیه بر استعداد، قابلیت و نوآوری خود، علاوه بر خوداشتغالی، بتوانند جذب واحدهای تولیدی استان شوند و با ارتقای کیفی محصولات تولیدی، زمینه افزایش توان رقابتی این واحدها را فراهم کنند.

این مسئول با تاکید بر این نکته که استان کرمانشاه نیازمند یک جهش در عرصه اشتغال است در ادامه یادآور شد: خوشبختانه در حوزه اشتغال این اتفاق افتاده و استاندار کرمانشاه توانسته است در سخت‌ترین شرایط مالی کشور، ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اجرای پروژه‌ها جذب کند که یک فرصت بی‌بدیل و ارزشمند برای ایجاد شغل‌های جدید فراهم کرده است.

او با تاکید بر لزوم مهارت آموزی به جوانان جویای کار افزود: باید همه ظرفیت‌ها را به کار گیریم تا دیگر هیچ نیروی کار فاقد مهارتی در استان وجود نداشته باشد و در گام بعدی این نیروی کار ماهر را به کشورهای همسایه بفرستیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه توسعه و تجهیر کارگاه‌ها و ایجاد دپارتمان‌های تخصصی منطبق با قابلیت‌های منطقه‌ای را از جمله دستاوردهای این سازمان دانست و گفت: تمرکز زدایی از امکانات ملی و سرازیر کردن آن‌ها به استان‌هایی که از پایه مهارتی ضعیف و نرخ بالای بیکاری برخوردار هستند از جمله ضرورت‌های برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول  بیان کرد: پشتیبانی از کارآفرینان توانمند بخش خصوصی و حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای مدیرانی مانند مهندس بازوند از وظایف این مجموعه است.

افتتاح مرحله اول شرکت صنایع کاشی و سرامیک بیستون و همچنین خط تولید کارتن این شرکت با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی ۱۰۰ نفر اولین پروژه‌ای بود که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار کرمانشاه امروز به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

همچنین امروز شرکت محورسازان زاگرس واقع در شهرک صنعتی کرمانشاه با اعتباری حدود ۵۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۸ نفر افتتاح شد.

اعتبار طرح‌های دهه فجر کرمانشاه نسبت به پارسال صد درصد افزایش یافته است.


استاندار کرمانشاه گفت: امسال در دهه فجر در استان هزار و ۱۶۲ طرح عمرانی و اقتصادی با ۱۰ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی و افتتاح شده است که از نظر اعتباری نسبت به سال گذشته با وجود مشکلات عدیده اقتصادی دولت صد درصد رشد داشته است.


هوشنگ بازوند در ادامه با اشاره به افتتاح ۲ طرح صنعتی امروز افزود: شرکت کاشی و سرامیک بیستون که بیشتر با هدف صادرات افتتاح شده نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال دارد و شرکت محورسازان زاگرس نیز با تولید انواع پمپ‌های هیدرولیک خودرو‌های داخلی در رونق تولید داخلی بسیار با ارزش است.

او در ادامه با اشاره به سفر هفته گذشته مدیران عامل بانک‌ها به کرمانشاه گفت: در این سفر تفاهم نامه ۱۲۰ طرح مهم اقتصادی و توسعه‌ای استان با اعتبار سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان انعقاد شد که می‌تواند نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد.

 

پایه اشتغال پایدار مهارت آموزی است


رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز پایه اشتغال پایدار در کشور را مهارت آموزی و تخصص نیروی کار دانست و گفت: مهارت آموزی دانش آموختگان باید براساس نوع نیاز اشتغال و جهت گیری‌های توسعه‌ای استان‌ها در دستور کار گیرد.

علی اوسط هاشمی با بیان اینکه خلاقیت، نوع آوری و مهارت در کار، موجب افزایش جذب نیرو در بخش خصوصی و دولتی می‌شود، افزود: مهارت آموزی ضامن ارتقاء کیفیت تولید و رقابتی شدن تولیدات می‌شود.

او در ادامه استان کرمانشاه را نیازمند جهش در حوزه اشتغال دانست و اظهارداشت: باید آموزش‌های مهارت آموزی استاندارد مورد نیاز را پای کار بیاوریم و مانع از خروج نیروی کار بی مهارت از استان شویم و اگر نیروی کار هم از استان خارج شد با مهارت برود که یک نوع صادرات برای استان می‌شود.

او  بر گسترش دپارتمان‌های تخصصی و تمرکز زدایی از آزمون‌های ملی تاکید کرد.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.