مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از کلنگ زنی و احداث کارخانه جمع آوری و فراورش گاز‌های مشعل در منطقه غرب کارون خبر داد.

پورهنگ مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در مراسم کلنگ زنی و احداث کارخانه جمع آوری و فراورش گاز‌های مشعل در منطقه غرب کارون گفت: روزانه ۴۵۰ هزار بشکه تولید در منطقه غرب کارون از سوی کارخانه‌های شرکت نفت و گاز اروندان است.

او افزود؛ تولید گاز مازاد در منطقه غرب کارون که از طریق فلر‌های نفتی سوزانده می شود روزانه ۵۰ میلیون فوت است، که حالا از سوی شرکت کاناز مشاور قرار است در ۱۸ ماه ساخت کارخانه انجام بگیرد و بمدت ۶۰ ماه گاز به این شرکت بفروش برسد، که این اتفاق صرفه‌ی اقتصادی بسیاری برای کشورمان دارد.

پورهنگ بیان داشت: این کارخانه گاز‌های خروجی از فلر‌های نفتی که سوزانده میشد را بصورت گاز مایع تبدیل میکند و در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی مورد استفاده قرار میگیرد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: ماباید تلاشمان این باشد که تمام این فلر‌ها در استان جمع شود و تبدیل به ثروت شود، شروع عملیات اجرایی جمع آوری فلر‌های نفتی با اعتبار ۰/۱ میلیارد دلار قرار است انتهای امسال یا سال آینده توسط رئیس جنهور در خوزستان آغاز شود.

او ادامه داد: انتظار است که از طریق منابعی که روی زمین است اسفاده شود و تبدیل به پول شود، پتروشیمی‌های ما در بندر ماهشهر که با ظرفیت کامل کار نمیکنند دلیلش نبود خوراک گاز است و حالا با هدایت و فرآوری گاز‌های فلر‌های نفتی می تواند خوراکشان تامین و به ظرفیت کامل کاردهی برسند.

شریعتی اظهار داشت: باید تلاش شود تا در حد امکان از نیرو‌های بومی برای ساخت و بهره برداری این کارخانه استفاده شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.