رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان اعلام کرد امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معامله قرن را ۴۰ سال به تاخیر انداخت.

حزب الله لبنان: امام خمینی (ره) معامله قرن را ۴۰ سال به تاخیر انداختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، السید ابراهیم السید، رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در مراسم یادبود «عباس یونس جعفر» یکی از شهدای مقاومت تاکید کرد: ما پس از اعلام آنچه معامله قرن نامیده شده است، وارد مرحله جدیدی از مقابله و درگیری شده‌ایم و به برکت جهاد محور مقاومت و خون شهیدان رسیدن به هدفمان که همان نابودی و شکست طاغوت‌ است، می‌رسیم.

وی در این مراسم که در منطقه «الهرمل» برگزار شد، گفت: قرار بود معامله قرن بر پایه پیروزی‌ها بر لبنان، پیروزی بر ایران پس از جنگ با عراق سپس بر پایه سقوط سوریه عملی شود اما این اتفاق نیفتاد و برای آمریکایی‌ها تنها یک گزینه باقی ماند و آن تلاش برای اجرای آن حتی به صورت یکجانبه و در غیاب طرف فلسطینی بود و این بیانگر شکست و ناتوانی است.

رئیس شورای سیاسی حزب الله در ادامه افزود: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معامله قرن را ۴۰ سال به تاخیر انداخت و مانعی برای آمریکایی‌ها برای محقق کردن این طرح بود. وی به جهان این فرصت چهل ساله را داد تا کشورها به جایگاه مناسبی برای مقابله با اسرائیل و طرح آمریکا در منطقه دست یابند.

وی درباره مقاومت در لبنان گفت: محور مقاومت در لبنان نیز آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را از اجرایی کردن معامله قرن از طریق لبنان بازداشت و این کار به وسیله فکر و احساس و حضور جوانان مقاومت ممکن شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار