رئیس دیوان عالی کشور گفت: اگر قاضی عادل عالم و باتقوا باشدحکمش برحق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در جمع قضات دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری استان گفت: اگر قاضی عادل عالم و باتقوا باشد، حکمش برحق خواهد بود.

 حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم بر لزوم قضاوت و دادرسی بر اساس حق تأکید کرد و افزود: قانون آیین دادرسی کیفری، ابزاری است برای رسیدن مردم به حق خود و اگر وسیله‌ای برای اطاله دادرسی و تراکم پرونده‌ها شود قانون ناکارآمدی محسوب می‌شود و نیاز به اصلاح خواهد داشت.

او لزوم پرهیز از آمارگرایی و ایجاد راهکار‌هایی برای جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها را ضروری دانست و گفت: آن چه مدنظر رییس قوه قضائیه است، ابتکار و خلاقیت برای تسریع در کار‌های قضایی است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: قضات باید به حقوق مردم توجه کنند تا حقی زایل نشود و در تعیین مجازات نیز به آثار و تبعات آن توجه داشته باشند. قاضی باید جسارت در احقاق حق داشته باشد و از کسی نترسد؛ دستورات مسئولین قضایی نیز باید کاربردی و آموزشی باشد.

 خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان هم در این نشست متوسط ورودی پرونده به شعب دادگستری استان در ده ماه گذشته را ۱۵۵ فقره و متوسط پرونده مختومه شعب را ۱۶۵ فقره اعلام کرد.

 خلیل الهی با اشاره به این که ۸۸ درصد ابلاغ اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیک انجام می‌گیرد افزود: امسال ۲۶۰۰ فقره پرونده در کمیسیون موضوع ماده ۴۷۷ بررسی شده و حدود ۳ درصد از آراء صادر شده مشمول این ماده شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.