عزیزی گفت: دانشمندان کشور در جهت تولید علم و فناوری برنامه‌های خود را عرضه کرده و جایگاه جهانی کشور را در این زمینه ارتقا داده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون عزیزی، رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم در سخنرانی مراسم اولین همایش گام دوم انقلاب اظهار کرد: معنویت و اخلاق بیشترین مصداق را در محیط‌های دانشگاهی دارد.

او افزود: دانش، آشکار‌ترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و دانشمندان کشور در جهت تولید علم و فناوری برنامه‌های خود را عرضه کرده‌ و توانسته اند جایگاه جهانی کشور را در تولید علم از رتبه ۵۰ به رتبه ۱۵ ارتقا دهند.

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم ادامه داد: امید است که اندیشمندان ما با برنامه ریزی‌های راهبردی مناسب و مسئولیت توانا در اجرای برنامه‌های تحقیقاتی کشور و همچنین برای رفع مشکلات فرهنگی سیاسی اجتماعی بیش از پیش مفید واقع شوند؛ و به توصیه مقام معظم رهبری، ایران به مرجعیت علمی در جهان اسلام و دنیا تبدیل شود.

عزیزی بیان کرد: مقام معظم رهبری به تکریم پژوهشگران و نخبگان پژوهشگران جامعه تاکید کرده و فرموده اند که ژرف اندیشی در علم و ساختار علمی کشور کاری است که نخبگان انجام می‌دهند .

او تصریح کرد: نخبگان استخوان‌بندی ذهنی جامعه هستند که آن را از سدهای دشوار نجات می‌دهند و درد علمی کشور را بیان می‌کنند. برجستگی اخلاص و ایمان و ایثار در جامعه از دیگر توصیه های مهم مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار