در گزارش زیر شما را با طرز تهیه ۵ نوع عصرانه خوشمزه و لذیذ آشنا می‌کنیم.

۵ نوع عصرانه خوشمزه و لذیذ؛ از اسپاگتی کوفته‌ای تا پاستای ایتالیایی تن ماهی + طرز تهیهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به صرف ناهار و شام برگزار نمی‌شود عصرانه نیز گزینه مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه است. در این بسته خبری خوراکی‌های پیشنهادی برای مهمانی عصرانه را بیان کرده ایم؛ با توجه به سلیقه خود و ذائقه مهمانتان منوی خود را انتخاب کنید.

طرز تهیه اسپاگتی کوفته ای

 این غذا با موادی درست می شود که معمولا در هر خانه ای وجود دارد و طرز تهیه آن بسیار آسان است. می توانید به جای گوشت بوقلمون از گوشت گوسفند استفاده کنید.


بیشتر بخوانید:۵ نوع عصرانه خوشمزه و لذیذ؛ از دسر کشکول تا ترد آجیلی + طرز تهیه


طرز تهیه اسپاگتی کوفته ای

1. اولین گام در طرز تهیه این غذا پختن پاستا است. پاستا را جوشانده و آبکشی کنید. سپس داخل قابلمه بریزید و مواد ماکارونی که از قبل درست کرده اید را روی آن بریزید. البته فراموش نکنید که یک پیمانه مواد برای تزئین روی غذا کنار بگذارید.

2. گوشت بوقلمون یا هر گوشت دیگری که می خواهید در غذا استفاده کنید را بیرون از یخچال قرار دهید تا یخ آن آب شود. سپس آن را داخل ظرف بریزید.

3. دو پیمانه اسفناج، نصف یک عدد پیاز بزرگ را خرد کرده و به گوشت اضافه کنید.

4. می توانید فر را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. ۳ قاشق غذاخوری پودر سیر، ۲ قااشق غذاخوری فلفل، ۲ قاشق غذاخوری نمک، ۱ قاشق غذاخوری پونه کوهی، ۱/۸ پیمانه سس ورچستر و ۲ و نیم پیمانه پودر سوخاری یا پودر نان اضافه کنید.

نکته: سس ورچشتر یا ورستر شایر یک طعم دهنده عالی برای انواع گوشت است که البته می توانید به جای آن از سس سویا یا سس استیک هم استفاده کنید.

مواد لازم:

سرکه سفید ۱/۵ لیوان
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
زنجبیل ۳ سانتیمتر
فلفل قرمز ۱ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
تمرهندی ۸۰ گرم
خرما ۸ عدد
ماهی آنچوی ۳ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
دانه هل ۱ عدد
تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری
دانه میخک ۴ عدد
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
فلفل سفید نصف قاشق چایخوری
پودر خردل ۱ قاشق چایخوری
پودر زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
سس سویا ۲ قاشق غذاخوری
آب ۲/۵ لیوان.

طرز تهیه
1. زنجبیل، پیاز، سیر و فلفل تازه را خرد کنید.

2. لیموها را با پوست برش بزنید.

3. تمبرهندی و خرما را داخل دو لیوان آب خیس کنید.

4. سپس آن ها را همراه با فلفل سیاه، فلفل سفید، خردل، زردچوبه، میخک، دارچین و گشنیز داخل قابلمه ریخته و به آن ها سرکه اضافه کنید.

5. ماهی آنچوی را نیز به مواد اضافه کنید. “می توانید ماهی آنچوی را از مواد حذف کنید”.

6. تمبر هندی و خرما را با دست داخل مواد له کنید.

7. آخرین ماده ای که اضافه می کنید نمک است.

8. سپس قابلمه را روی گاز قرار دهید تا به مدت ۲ الی ۳ ساعت بجوشد تا به غلظت دلخواه برسد. سپس اجازه دهید سرد شود و آن را از صافی رد کنید.

5. سپس تمام مواد را با دست خوب هم بزنید.

6. داخل یک ظرف گود را با پلاستیک یا سلفون بپوشانید. سپس کف ظرف را با مواد گوشت بپوشانید. ضخامت گوشت باید به اندازه ۲ سانتیمتر باشد. اگر ضخامت آن کم باشد از هم باز می شود.

7. اسپاگتی را داخل گوشت بریزید. قبل از این که گوشت را به شکل کوفته در بیاورید داخل آن کمی هم پنیر موزارلا بریزید. از پلاستیک یا سلفون برای به شکل کوفته در آوردن گوشت استفاده کنید.

8. به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه غذا را داخل فر قرار دهید. ۵ دقیقه قبل از تمام شدن زمان آن را از فر بیرون بیاورید باقیمانده سس را روی آن بریزید و مقداری هم پنیر موزارلا اضافه کنید و دوباره داخل فر قرار دهید.

9. اسپاگتی کوفته ای ما آماده است نوش جان.


 دستور تهیه نان پیراشکی خانگی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که تمایل زیادی به درست کردن انواع  نان ها در منزل دارند و حتی فست فود و غذاهایی که داخل رستوران ها طبخ می شوند را در خانه آماده می کنند ، به همین منظور دستور تهیه یک نوع نان مخصوص پیراشکی را برای شما تهیه کرده ایم که در ادامه می خوانیم:

دستور تهیه نان پیراشکی خانگی

 
وانیل – یک چهارم قاشق چای خوری

آرد - ۳ تا ۴ پیمانه
آب ولرم - به میزان لازم
شکر - ۲ قاشق غذاخوری
مایه خمیر- یک قاشق غذاخوری
روغن مایع – یک چهارم پیمانه
مواد لازم برای کرم میانی:
آرد – یک چهارم پیمانه
شکر - یک پیمانه
آب - یک پیمانه

برای درست کردن این پیراشکی، ابتدا مایه خمیر را با یک قاشق شکر وکمی آب ولرم مخلوط می‌کنیم و کنارمی گذاریم تا فعال شود. بقیه آب، شکر، روغن و وانیل را مخلوط می‌کنیم. سپس مایه خمیر فعال شده را می‌افزاییم و هم می‌زنیم. حالا آرد را می‌ریزیم و هم می‌زنیم. مقدار آرد تقریبی است، چون بسته به رطوبت و جنس آرد، ممکن است زودتر یا دیرتر به خمیر مد نظر برسیم، اول خمیر را با قاشق هم بزنید تا جایی که دیگر نتوانید سپس با دست هم بزنید. به اندازه‌ای آرد اضافه کنید که خمیری نرم به دست آید که چسبنده نباشد. بعد دستمالی روی خمیر بیندازید ودر جای گرمی مثل کابینت یا فر خاموش قرار دهید تا حدود یک و نیم تا ۲ ساعت استراحت کند. بعد از استراحت خمیر، روی سطح میز یا سینی بزرگ آرد می‌پاشیم، خمیر را با وردنه به قطر ۲ سانتی متر باز می‌کنیم و با قالب گرد به اندازه دلخواه مان (اگر قالب نداشتید با ظروف گرد مثل استکان، لیوان و ...) برش می‌زنیم و خمیر‌ها را کف سینی می‌گذاریم و ۱۵ دقیقه استراحت می‌دهیم. قبل از این که آن را در فر بگذاریم، روی خمیر‌ها را مخلوط زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری شکر می‌زنیم و کنجد می‌پاشیم ودر فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می‌گذاریم. می‌توانید پیراشکی را سرخ هم بکنید.

طرز تهیه کرم:
آرد، شکر و آب را با هم مخلوط می‌کنیم و روی حرارت متوسط هم می‌زنیم، (مدام هم بزنید تا کرم یک دست و لطیف شود) آن قدر روی حرارت باشد تا غلیظ و غلظتش از فرنی بیشتر شود، بعد کرم آماده شده را داخل پیراشکی قرار می‌دهیم.


تلفیقی خوشمزه از سیب زمینی و گل کلم پنیری + دستور تهیه

تا به حال چنین ترکیبی را امتحان کرده اید؟ اگر این غذا را خورده باشید میدانید که چقدر خوش طعم است. این ترکیب خوش طعم در این دستور پخت همراه است با سبزیجات دیگر و می‌توانید روی این غذا به عنوانی وعده‌ای سالم و مقوی حساب کنید.

میکسی خوشمزه از سیب زمینی و گل کلم پنیری + دستور تهیه

مطمئن باشید شکل و طعم غذایی که درست می‌کنید مورد استقبال کودکتان هم قرار خواهد گرفت. قبل از شروع به کار ابتدا کامل و دقیق دستور پخت را مطالعه کنید. شاید تنها موردی که در لیست مواد لازم تهیه اش وقت گیر است خامه ترش باشد.

مواد لازم:

۳ فنجان سیب زمینی پوست کنده پخته رنده شده
یک فنجان پیاز سفید رنده شده (یک پیاز بزرگ)
۳۴۰ گرم گلچه گل کلم
یک مشت پیازچه
۵۶ گرم آرد همه منظوره (حدود ۶ قاشق غذا خوری)
یک قاشق چای خوری نمک
یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه
یک سوم فنجان پنیر پیتزا رنده شده
یک تخم مرغ بزرگ
سفیده یک تخم مرغ بزرگ
پنج قاشق غذا خوری روغن کانولا
سه چهارم فنجان خامه ترش سبک
سه چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه خرد شده

روش پخت:

۱. فر را تا دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سیب زمینی‌ها و پیاز‌های رنده شده را در یک صافی با هم ترکیب کنید، به مدت ۱۵ دقیقه خشک کنید، با یک قاشق مرتب ترکیب را فشار دهید تا آبش گرفته شود.

۲. میکس سیب زمینی و پیاز را داخل یک حوله تمیز آشپزخانه قرار دهید سپس فشار دهید تا آب اضافی اش گرفته شود سپس میکس را داخل یک کاسه قرار دهید.

۳. گلچه‌های گل کلم را داخل مخلوط کن قرار دهید، سپس تا وقتی خوب خرد شوند دکمه مخلوط کن را فشار دهید. گل کلم را به کاسه میکس سیب زمینی اضافه کنید.

۴. قسمت‌های سبز رنگ پیازچه‌ها را خرد کنید و به میکس سیب زمینی اضافه کنید (قسمت‌های سفید را برای استفاده در چیزی دیگر به کار ببرید).

۵. آرد را به آرامی و با یک قاشق به فنجان اندازه گیری اضافه کنید سپس با یک چاقو سطحش را صاف کنید. پنیر، آرد، نمک و یک دوم قاشق چای خوری فلفل را به میکس سیب زمینی اضافه کنید، خوب بهم بزنید تا ترکیب شوند.

۶. تخم مرغ و سفیده تخم مرغ را به میکس اضافه کنید.

۷. یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. پنج قاشق چای خوری روغن اضافه کنید، ماهی تابه را تکان دهید تا همه جای آن چرب شود. میکس سیب زمینی را با قاشق درون یک فنجان اندازه گیری بریزید تا دو سوم پرش کنید. میکسی که داخل فنجان ریختید را به ماهی تابه اضافه کنید و آرام صافش کنید. همین کار را ۴ مرتبه دیگر هم تکرار کنید. هر کدام را ۳ تا ۴ دقیقه از هر سمت بپزید تا زمانی که قهوه‌ای طلایی شوند.

۸. میکس‌های سیب زمینی که پختید را روی یک سینی فر قرر داده و داخل فر بگذارید تا گرم بمانند. همین کار را با ۱۰ قاشق چای خوری روغن و باقی مانده میکس سیب زمینی‌ها تکرار کنید.

۹. خامه ترش را با سه چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه ترکیب کنید و در کنار میکس سیب زمینی پنیر و گل کلم سرو نمایید.


طرز تهیه پاستای ایتالیایی تن ماهی 

در میان پاستا‌های خوشمزه‌ای که تا به امروز نوش جان کرده‌اید پاستا ایتالیایی تن ماهی را امتحان کرده‌اید؟ یک پاستا ایتالیایی سریع، مقوی و بسیار لذیذ و خوشمزه که به شما توصیه می‌کنیم به محض این‌که دستور پخت آن را مطالعه کردید برای درست کردنش دست به کار شوید.

طرز تهیه پاستا ایتالیایی تن ماهی

مواد لازم:

پاستا فرمی یا رشته‌ای: ۷۰۰ گرم
پیاز درشت: ۱ عدد
سیر: ۴ حبه
گوجه فرنگی: ۵ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی: ۴ قاشق غذاخوری
زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز: به مقدار دلخواه
کنسرو تن ماهی: ۲ عدد
ریحان و جعفری خرد شده: به مقدار دلخواهپنیر پارمزان رنده شده: به مقدار دلخواه
زیتون سیاه: به مقدار دلخواه برای تزیین
روغن زیتون یا روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه :

۱. برای درست کردن پاستا ایتالیایی تن ماهی ابتدا پیاز را ریز و حبه‌ای خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها را رنده یا میکس کنید. پیاز‌ها را روی شعله ملایم گاز و در مقداری روغن مایع یا روغن زیتون فرابکر (پاستا‌های ایتالیایی با روغن زیتون فرابکر تهیه می‌شوند به همین خاطر بهتر است شما هم از این نوع روغن استفاده کنید، اما اگر طعم روغن زیتون را نمی‌پسندید از روغن مایع استفاده کنید) تفت دهید تا سبک شوند. وقتی پیاز‌ها طلایی شدند سیر‌های رنده شده را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی را به همراه یک قاشق چایخوری زردچوبه به پیاز و سیر در حال تفت اضافه کنید و سرخ کنید تا طعم خامی هر دو گرفته شود.

۲. وقتی که رب کاملا تفت خورد، گوجه فرنگی‌های میکس شده را اضافه کنید و همراه با سایر مواد تفت دهید. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را هم اضافه کنید (مراقب میزان نمک باشید، برخی تن ماهی‌ها خوش نمک هستند و بنابراین در اضافه کردن نمک دقت کنید، طعم تند این پاستا هم بهتر به دل می‌نشیند، اما میزان تندی بستگی به ذائقه شما دارد).

۳. بعد از این‌که آب گوجه فرنگی گرفته شد کنسرو‌های تن ماهی را اضافه کنید. برای اطمینان بیشتر ابتدا کنسرو تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و سپس به سایر مواد اضافه کنید. تمام مواد را کمی دیگر با هم تفت دهید و خوب هم بزنید. مایه پاستا ایتالیایی تن ماهی آماده است.

۴. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید. پاستا‌ها را طبق دستور روی بسته در آب جوش بپزید و آبکش کنید. قبل از اضافه کردن پاستا مقداری روغن و نمک به آب اضافه کنید تا پاستا‌ها به هم نچسبند. بعد از این‌که پاستا پخت و نرم شد، پاستا را آبکش کنید و اجازه دهید کمی آب آن گرفته شود. حالا پاستا را به مایه پاستا اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید. مقداری پنیر پارمزان رنده شده به دلخواه روی پاستا تن ماهی بریزید. زیتون سیاه خرد شده، ریحان و جعفری خرد شده را فراموش نکنید، چون طعم لذیذ این پاستا ایتالیایی را دو چندان می‌کند.

نکته طلایی:

در صورت تمایل پاستا را در یک ظرف مخصوص فر یا مایکروفر بریزید، مقداری پنیر موزارلا روی پاستا بپاشید (مقدار پنیر به ذائقه شما بستگی دارد) و ظرف پاستا را داخل فر بگذارید. وقتی پنیر آب و طلایی رنگ شد، پاستا ایتالیایی تن ماهی شما با پنیر فراوان حاضر است.


دستور تهیه سیب پفکی خوشمزه و لذیذ

سیب پفکی یک دسر کم شیرین یا یک میان وعده مقوی است که در این مطلب قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

دستور تهیه سیب پفکی خوشمزه و لذیذ

مواد لازم:

شیر – سه چهارم فنجان
تخم مرغ –یک عدد
آرد گندم – یک فنجان
بکینگ پودر- یک قاشق چای خوری
شکر- بیش از دوسوم فنجان
دارچین – یک قاشق چای خوری
نمک – یک چهارم قاشق چای خوری
روغن سرخ کردنی -۲ فنجان
سیب بزرگ بدون پوست و هسته – ۳ عدد
سس کارامل- به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا آرد، بکینگ پودر، نمک، شکر (دو قاشق نگه دارید) و دارچین (نصف آن) را مخلوط کنید.
تخم مرغ و شیر را نیز در ظرفی دیگر مخلوط کنید و سپس آن را به ترکیب قبلی اضافه کنید.
این مخلوط را حسابی هم بزنید تا مبادا گلوله‌های خمیر باقی بماند.
شکر و دارچین باقی مانده را در ظرفی خشک با هم مخلوط کنید.
روغن را در ماهیتابه‌ای کوچک بریزید تا سطح روغن بالا بیاید.
اجازه دهید روی شعله کم، داغ شود.
تکه‌های سیب را درون مایعی که درست کرده اید فرو کنید، سپس بیرون بیاورید و اجازه دهید اضافه مایع از بدنه سیب به ظرف برگردد.
وقتی روغن داغ شد، سیب‌ها را دانه دانه درون آن بیندازید و اجازه دهید روی آن طلایی و قهوه‌ای شود.
بعد از خارج کردن سیب‌ها از روغن، آن‌ها را روی دستمال آشپزی بگذاریدتا روغن اضافه آن خارج شود.
شکر و دارچینی را که جداگانه مخلوط کرده بودید، زمانی که سیب‌های پفکی داغ هستند روی آن‌ها بپاشید.
این میان وعده خوشمزه را می‌توانید با سس کارامل میل کنید.

 

 منابع: مجله کوروش، برترینها، خراسان، بدونیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.