رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت : امروز بدون هیچ شک و تردیدی، جهان تشنه ورزش پهلوانی است که بشردوستی و کمک به هم نوع را ترویج می‌کند.

به  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت : ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی قابلیت حضور در میادین بین المللی و جهانی را دارد که امیدوارم باتلاش مسوولان کشور در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق این امر باشیم.

او با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم ایران از ورزش‌های پهلوانی گفت : چنین ورزش‌هایی در خون مردم کشورمان است و از ارزش و احرام خاصی نیز بین همه اقشار جامعه برخوردار است.

جوهری گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی تنها ورزش اصیل ایرانی است که باید با کمک مسوولان ورزشی و غیرورزشی کشور بییش از پیش به جهان معرفی شود.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی همچنین به تلاش‌های صورت گرفته برای معرفی هرچه بیشتر این ورزش‌ها در کشور اشاره و افزود: تنها در سال جاری مسابقاتی با عنوان ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در بسیاری نقاط کشور مانند سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بوشهر، کرمانشاه و ... برگزار شده است.

او گفت: به تازگی نیز ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای ساحلی راه اندازی شده و حدود ۲ هفته پیش مسابقاتی در سطح جوانان کشور به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی هم از سوی استان‌های مختلف همراه بود.

جوهری افزود: برای برگزاری این همه مسابقات در سطح کشور اعتبارات فدراسیون پاسخگو نیست، اما با کمک استان‌ها و تقبل بخش اعظمی از هزینه ها، رقابت‌های پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار می‌شود.

این مقام مسوول افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته آموزش علمی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی بوده به گونه‌ای که طی ۲ سال اخیر بالغ بر هزار و ۸۰۰ نفر از جوانان مستعد کشور شناسایی شده و تحت آموزش قرار گرفته اند.

او گفت: کار استعدادیابی بخصوص میان دانش آموزان باجدیت ادامه یافته و در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور بیشتر نونهالان، نوجوانان و جوانان در زورخانه‌ها و مسابقات پهلوانی خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.