معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : در سال‌های گذشته بازسازی مناطق زلزله‌زده و مشکلات پیرامون آن قطار توسعه کرمانشاه را متوقف نکرد.

به  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : در زلزله کرمانشاه ۱۰۹ هزار و ۸۲۳ واحد مسکونی تخریب یا آسیب دید که به همت مردم و کمک دولت با کیفیت مناسب بازسازی شدند.

او فرصت سازی در زلزله را بی نظیر توصیف کرد و گفت : اعتبارات خوب دولتی، مشارکت بالای مردم باعث شد که از زلزله یک فرصت برای آبادانی منطقه ایجاد شود.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به آمار ساخت و ساز‌ها در زلزله گفت: نقش خیرین در بازسازی زلزله موثر بود، اما برخی خیرین و سلبریتی‌ها از این اقدام استفاده سیاسی کردند.

سالاری گفت: در سال‌های گذشته نه تنها بازسازی زلزله انجام شده، بلکه در کنار آن قطار توسعه نیز به سرعت در حال سپری شدن است.

او افزود: آزاد راه‌های غربی و شرقی استان اکنون در حال انجام و زیرساخت‌های ریلی برای اتصال راه آهن عرب ایران به دریای مدیترانه در حال تکمیل است.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: در روز‌های گذشته واحد‌های اقتصادی در مناطق زلزله زده ایجاد شد که برای این مناطق اشتغالزایی و درآمدزایی دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: امسال از نظر سرانه فضا‌های ورزشی ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

صابر رحیمی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۲۰۰ مدال آور و قهرمان کرمانشاهی در رقابت‌های کشوری در طول یک سال خودنمایی کردند.

او با اشاره به برنامه‌های انجام شده در حوزه جوانان گفت: بزرگترین خانه جوان کشور را در کرمانشاه با نام سردار سلیمانی افتتاح شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه خیرین ورزش یار را در استان ساماندهی شده اند، افزود: این خیرین با بودجه ۹ میلیارد تومان ۱۵ زمین چمن در مناطق محروم کرمانشاه احداث خواهند کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.