مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: ۳۲۸ واحد تولیدی و خدماتی استان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری هستند.

۳۲۸ واحد تولیدی و خدماتی استان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری هستند.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان گفت:   ۳۲۸ واحد تولیدی و خدماتی استان همدان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری هستند و  ۶۴۸ نوع کالا و یا خدمت استاندارد ارائه می‌دهند.

او افزود: به مناسبت ایام الله دهه فجر، بازرسی از واحد‌های صنعتی صنیع تجارت سیمین و پاک فن بخار واقع در همدان که در زمینه تولید دیگ‌های آب داغ، آب گرم و بخار داشتیم.

مددی ادامه داد: این واحد ها ۱۲۵ نفر از جوانان همدانی و فارغ التحصیلان دانشگاهی را مشغول بکار کرده اند و  محصولات این واحد‌ها بر اساس استاندارد ملی ایران تولید می‌شود و دارای علامت استاندارد است و قادر به اخذ برچسب انرژی جهت کلیه مدل‌های محصولات تولیدی خود بر مبنای نقشه‌های تایید شده شرکت بازرسی و کنترل و کیفیت استاندارد ایران شدند .

او اضافه کرد: ظرفیت تولید سالانه شرکت صنایع پاک فن بخار بالغ بر ۶۰۰ دستگاه و شرکت صنیع تجارت سیمین ۵۰۰ دستگاه است.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: استاندارد با قوانین و بسته‌های تشویقی و سیاست‌های آسان سازی دولت، حامی تولیدکنندگان و با نظارت و بازرسی بر خطوط تولید و شبکه توزیع مدافع حقوق مصرف کنندگان است.

مددی افزود: هدف از این بازدید‌ها بررسی مسایل و مشکلات واحد‌های تولیدی استان و ارائه نظرات کارشناسی در راستای حمایت از آن‌ها در جهت استانداردسازی، افزایش کیفیت و رونق تولید داخلی است.

او کارخانه‌های صنیع تجارت سیمین و صنایع پاک فن بخار را نمونه‌هایی از صنایع استان همدان دانست که محصولات باکیفیت و دارای پروانه نشان استاندارد تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

مدیرکل استاندارد همدان با تاکید بر اینکه تولید کنندگان باید به ارتقای کیفیت کالا‌های تولیدی خود توجه کافی داشته باشند، گفت: تولیدات این واحد‌ها می‌تواند پاسخگوی تامین نیاز‌های پروژه‌های استان باشد.

او با بیان اینکه مدیران کنترل کیفیت با نظارت بر روند تولید کالا نقش مهم و موثری را در تولید کالای با کیفیت و استاندارد ایفا می‌کنند، تاکید بر آموزش و ارتقای آموخته‎های آنان نمود.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.