مدیرکل استاندارد همدان از برگزاری دوره آموزشی سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ برای بیش از صد نفر از مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد استان خبر داد.

برگزاری دروه آموزشی سیستم مدیریت انرژی در همدانمحمد مددی، مدیرکل استاندارد همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با بیان اینکه ایجاد زمینه‌های توسعه‌ی پایدار وظیفه اجتماعی و اخلاقی همه نهاد‌های صنعتی و غیر صنعتی است،  گفت: در نقشه راه صنعت سبز کشور، هر کدام از ما سهمی داریم.

مددی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱  برای بیش از صد نفر از مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد استان، گفت: در این دوره آموزشی چهار چوب و چشم اندازی تعریف شد که از طریق آن یک سازمان می‌تواند به صورت علمی و قابل گزارش میزان مصرف انرژی خود را رصد و بهینه سازی کند.

او  افزود: این ایزو دارای دو بخش الزامات مدیریتی  با تعیین خط مشی و تبیین اهداف، تامین منابع و حمایت و الزامات فنی  با تعیین خط مبنای انرژی، تعیین محل مصارف عمده، تعیین شاخص مصرف انرژی، تعیین اهداف کمی مبتنی بر شاخص‌های استاندارد و تعریف  طرح های بهبود و اجرای پروژه‌ها و بازخورد گیری است.

او بیان کرد: این ابزار مدیریتی به عنوان مکمل ایزو ۱۴۰۰۱، حفظ محیط زیست، به سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی کمک می‌کند که گامی اساسی در ایفای نقش خود در نقشه سبز ایران عزیزمان داشته باشند.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: مبحث انرژی و استفاده خردمندانه و بهینه از آن یک باید اساسی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.